/ Forside/ Karriere / Penge / Investering / Spørgsmål
10  miritdk 860
print screen bærbar ????
Fra : dhmoelsted
Vist : 849 gange
200 point
Dato : 20-06-08 16:15

vi har en hp pavillion 5416 ea ( 5000 serien) den har blå dobbelttaster , når man trykker fn aktiveres osse print screen knappen , men den laver bare ikke noget , skulle der være en der har maskine mage til eller i den serie hører jeg gerne

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 20-06-08 16:24

Så åbner du f.eks. et Word dokument, ikke klikker Ctrl+v (Indsæt) så er det der.

Den tager en kopi at skærmen, som du så skal indsætte.

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 20-06-08 16:38

Nu er et word-dokument noget af det dårligste valg til at gemme billeder. Prøv et egentlig billedprogram, fx paint. Paint er heller ikke så godt, men det medfølger med windows og billederne (JPEG eller GIF format) fylder ikke mere end nødvendigt. Det gør de med Word.

Men ellers er det rigtigt at den 'normale' PrtScr virker på den måde at den kopierer til 'udklipsholderen'. I oldgamle dage - dengang der kun kunne være 24`* 80 tegn på skærmen og ingen grafik (jeg tror det hed DOS 4.0), dengang betød PrtScr 'print på printer'.

Meen om HP har en special-funktion gemt bag 'sin egen' Fn + PrtSc - det kan man jo ikke være sikker på.

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 20-06-08 16:41

til henrikkrebs
ja jeg tror der er en anden tast der skal tages med i seancen men fruen kan ikke huske det eller virker den ikke

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-06-08 17:20

Citat
men den laver bare ikke noget
jo den gør, du kan bare ikke se noget før du sætter ind i for eksempel Paint eller et andet foto program

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-06-08 17:38

Fn + print scrn = et billede af hele skærmen som lægger sig i udklipsholderen.

Programmet Paint:
rediger > sæt ind

programmet PowerPoint:

Vælg blank side > h-klik på siden > sæt ind
billedet kan nemt beskæres.

begge programmer:
Gem som og vælg jpg .........eks. abc.jpg

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 200 point
Dato : 20-06-08 17:41

De fleste Fn taster (blå) er kun aktive så længe Fn holdes nede ( dog forbliver de blå tal aktive ved FN + numlk - og skifter ved næste Fn + numlk)

Godkendelse af svar
Fra : dhmoelsted

Dato : 20-06-08 18:37

Tak for svaret Eyvind.
tak fra fruen nu skriver hun det ned i hendes BOG , skulle hilse , du er bare go

Kommentar
Fra : Eyvind