/ Forside/ Karriere / Job / Ansættelse / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 380
Har desperat brug for hjælp
Fra : Susanners
Vist : 689 gange
200 point
Dato : 20-06-08 11:36

Bortvisning.
Jeg er borvist fra mit arb. da min arbejdsplads i forbindelse med en læge erklæring, siger de ikke har modtaget den til tiden, men dagen efter fristen.
Jeg modtog fra mit firma et brev den fredag den 13. juni, som var dateret den 12. juni om at jeg skulle sender en varighedserklæring senest tirsdag den 17. juni med morgenposten i en speciel kuvert som de medsendte. jeg modtog brevet fredag den 13. juni over middag og lægen kunne ikke nå at gøre noget ved sagen der. men mandag den 16.juni tager jeg til lægen, hvor der samme dag bliver sendt to erklæringer afsted, en kopi i denne specielle kuvert og erklæringen som lægen sender på normal vis. jeg modtager så et brev den 18. juni, hvor der står, de ikke har modtaget erklæringen før den 18. juni og jeg dermed er bortvist med øjeblikkelig varsel. forstår bare ikke, at al den post jeg modtager fra dem, altid er der dagen efter det er dateret, men omvendt får de ikke den post min læge sender dagen efter dét er dateret, det er sket to gange siger de, den sidste erklæring, fik de først flere dage senere. Jeg er sygemeldt pga af mit barn, så synes jeg har nok at se til.
Er der nogen der kan hjælpe mig til hvad jeg skal gøre, det er en stor kendt a-kasse, der behandler deres ansatte på denne måde. jeg er ikke den første der røg lidt uheldigt ud. jeg er desværre ikke medlem af en a-kasse.

Kommentar
Fra : Susanners

Dato : 20-06-08 11:39

Mener selvfølgelig, at jeg ikke er medlem af en fagforening...smil...men det var en a-kasse jeg arbejdede for. har lyst til at hænge dem ud i medierne...

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 110 point
Dato : 20-06-08 11:40

Hvorfor afleverede du ikke den kuvert personligt når nu det var så "snert" på.....

Kommentar
Fra : Susanners

Dato : 20-06-08 11:42

Fordi jeg bor i Horsens og kuverten skulle sendes til København.

Godkendelse af svar
Fra : Susanners

Dato : 20-06-08 11:43

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-06-08 11:48

Du skulle ikke have accepteret et svar - nu afholder du debatten i at fortsætte....

Hvis du bor i Horsens arbejder du vel ikke i København....

Havde du afleveret den PÅ din arbejdsplads og fået en kvittering havde det været OK....

Da det oven i købet er sket tidligere, burde du have været mere på vagt....

Din eneste mulighed er at "snakke godt for din syge moster" og håbe det hjælper.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 20-06-08 11:55

Citat
Du skulle ikke have accepteret et svar - nu afholder du debatten i at fortsætte....

Hun lukker fordi hun kan se hvor dum hun er.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-06-08 11:59

Så så - teil - små slag

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 20-06-08 12:02

OK men hun virker noget for ikke at sige meget naiv.
Hun har nok glemt at mor ikke ordner sagerne for hende.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 20-06-08 12:06

Men hvad fa.. bruger man ikke hovedet
må man lære det på den hårde måde.

Kommentar
Fra : Susanners

Dato : 20-06-08 12:08

Du virker noget for ikke at sige meget dum, du må da kede dig, siden du gider sidde og svare på spørgsmål, som du ikke kan hjælpe med alligevel.

Kommentar
Fra : Susanners

Dato : 20-06-08 12:12

Jeg troede dette var en side, hvor man kunne få et kvalificeret bud på éns spørgsmål, men denne side er åbenbart kun til mennesker med trang til at genere andre, ikke lige det jeg har brug for.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-06-08 12:28

Citat
Jeg troede dette var en side, hvor man kunne få et kvalificeret bud på éns spørgsmål

Det kræver jo du ikke blot lukker spørgsmålet....

Kommentar
Fra : atie

Dato : 20-06-08 12:33

Hej Susanne
Det er da noget værre noget. Det er svært at være ung i dag os samtidig vide alting, det ser ud til at du har dummet dig lidt ( meget) sådan breve skal du fremover sende anbefalet, samtidig undersøge hvornår brevet ville nå frem. Post Danmark er ikke fem flade øre værd mere, der var en gang der var service, nu kan man aldrig vide hvornår brevene når frem eller om de overhovedt når frem. Kan du ikke få lægen til at give en erklæring om at han har sendt den rettidig. Det er bare ikke til at forstå at du kan være ansat på en A-kasse uden at være medlem af en A-kasse, det lyder underligt...
Havde du nu været medlem af en A-kasse havde du fået retshjælp til at køre en sag. Sådan er det når man spare de forkerte steder, se at meld dig ind i en A-kasse til næste gang du får job. Så havde du jo også kunne have fået understøttelse. Nu må du jo på bistanden og tale med dem.
Venlig hilsen

Kommentar
Fra : achton

Dato : 20-06-08 12:55

Hun har squ dummet sig meget.

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 20-06-08 13:32

Jeg forstår ikke, hvordan du kan modtage et brev d. 18., hvori der står at de ikke har modtaget noget inden d. 18.? Er de så ikke lige lovligt fremsynede?

Kommentar
Fra : atie

Dato : 20-06-08 13:44

forstår I ikke at den arme pige har brug for gode råd og ikke nedladende bemærkninger. Når folk er så desperate at de skriver om hjælp her, så må man være lidt medmenskelig og forsøge at komme med råd. Vi lever i en verden hvor alle har nok i deres eget, det er ikke godt nok vel?.
Hvis vi hjalp hinanden lidt mere så ville vores hverdag se lidt anderledes ud.
kære Susanne. Jeg håber du får løst problemet og får forståelse fra dine nærmeste. Man har lov til at være lidt "dum" en gang i mellem. Du kan få råd og hjælp hos din kommune, de har åben for rådgivning en aften i ugen, ring og få en tid, det er gratis.
Venlig hilsen og pøj pøj..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-06-08 14:32

Citat
forstår I ikke at den arme pige har brug for gode råd og ikke nedladende bemærkninger

Derfor forklarer vi jo også HVAD der er gjort forkert

Hvad skal hun på kommunen - de kan da ikke gøre noget

Citat
Man har lov til at være lidt "dum" en gang i mellem.

JA..... men man må være klar over DET KOSTER....