/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Linux / Spørgsmål
10  BjarneD 875
MailServer
Fra : stone47
Vist : 532 gange
300 point
Dato : 19-06-08 16:14

Hej venner.
Som tidligere beskrevet, kører jeg en server bag min faste IP add.
Den kører Mandrake 10.1 og en postfix server som tager mod mail til users oprettet på denne maskine. jeg har måttet lukke min egen konto og lave en ny da jeg fig 20 spam mail pr døgn.
nu er der begyndt at komme noget på den nye er jeg bange for. men hvorfor står der etellerandet@min server.dk som afsender og hvordan laver de det. har vi nogen måde at styre dette på ???
HILsen Steen
Stoneplace.dk

Accepteret svar
Fra : dk

Modtaget 300 point
Dato : 19-06-08 23:36

i de fleste tilfælde er det en intern pc som er inficeret når mail kommer med:
etellerandet@min server.dk

du er heldig du ikke får mere end 20 spam mail pr døgn.

Godkendelse af svar
Fra : stone47

Dato : 29-06-08 13:48

Tak for svaret dk.
Jeg tror jeg har fået cleanet det værste.
så lige nu går det helt fint
hilsen Steen