/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Billig ormekur??
Fra : horseman
Vist : 25326 gange
100 point
Dato : 19-06-08 11:46

Er der nogen, der kender et godt sted(evt på nettet), hvor man kan bestille ormepiller, uden først at skulle rundt om dyrlægen?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 19-06-08 11:49

Da en ormekur er receptpligtig, skal du en tur forbi dyrlægen først

http://www.dyrepsykologen.dk/artikler/receptpligt_paa_ormekuren.htm

Kommentar
Fra : dova

Dato : 19-06-08 12:22

Næ, de er receptpligtige.

Så selv om du evt. finder et sted at bestille dem hjem (i så fald kun fra udlandet) er risikoen meget stor for at pillerne konfiskeres i tolden....og så får du ingen piller og er kommet af med pengene forgæves.

Og så ser jeg sådan på det, at selvfølgelig er alt hvad der omhandler dyrlæge, et dyrt bekendtskab, men når man vælger at ta' ansvaret for nogen dyr, må det være ting man er villig til at betale

Kommentar
Fra : horseman

Dato : 19-06-08 12:31

Tak til de to familiemedlemmer til dyrlæger! Ormekur til katte var jo førhen at få i håndkøb; lige som meget medicin til mennesker jo, fornuftigvis.
Mon ikke der er nogle derude, som kender et sted på nettet? Det kan ikke være mig som pensionist, der skal øge dyrlægers indtjening!

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 19-06-08 16:10

Nej, det ville være dejligt hvis det var billigere og nemmere.
Der er dog en grund;
Grunden til at det er blevet receptpligtig er, at katte hurtigt bliver uimodtagelige for virkningen af en ormekur. Derfor skal man komme med bevis, en orm eller æg i afføringen for at kunne få en recept.
For ellers vil mange katte få det uden at have behov, fordi måske mange ejere giver rutinemæssigt og uden egentlig og vide om katten har orm.
Det allersmarteste er jo at være forebyggende og komme med en prøve jævnligt til undersøgelse om der er æg. På den måde når katten mere sjældent at udvikle selve ormen, der jo kan være meget skadelig.
Men hvad gjorde de så i "gamle dage"? I gamle dage havde kattene en mere naturlig tilgang til deres fødeemner, som altid vil være sundere for dem end selv det bedste menneskelavede kattemad. Fik de ikke orm? Jo, men de havde nok også større modstandskraft og derfor kunne de lettere overvinde ormens cyklus. Den har jo kun et begrænset liv i forskellige stadier og ville bare blive ført ud med afføringen inden den kunne nå at gøre skade.
Det sker jo heldigvis stadig, men nok ikke så tit hos vor tids katte, Der har mere begrænset adgang til det naturlige katteliv.

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 19-06-08 17:07

Citat
Jag köper alltid avmaskningspiller i Sverige.

Den som är mest effektiv heter Drontal, och tar 2 sorters mask (orm). Gå bara fram till "Håndkøbsdisken" (ikke recept) och be om Drontal. Jag brukar köpa 3 paket åt gången, det är bara 2 piller i varje, kostar (sek) 65-70 kr tror jag.

Avmaskningspiller = Ormekur

Lånt fra en svensk side.

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 19-06-08 18:07

En anden god ting ved at dyrlægen skal se ormen, er at så kan han/hun se hvilken slags orm det er og give den rigtige medicin/kur

Kommentar
Fra : horseman

Dato : 19-06-08 18:25

Især tak til Smokei. God idé men jeg kommer sjældent/aldrig til Sverige.
Jeg kan fortælle jer alle, at jeg ved nogle få klik på computeren har købt 2 ormepiller i England. Samlet pris er 30 kr. Og der er ingen fragtomkostninger! Så hvis de stopper dem i tolden, er tabet ikke så stort.
Jeg kan fortælle, at det drejer sig om en sommerhuskat, som jeg nu har haft i 16 måneder! (den har fået 2 kuld killinger!). Om vinteren har jeg en aftale med naboen om fodring. Jeg kan aldrig være sikker på at se den igen, men foreløbig har den været trofast.

Kommentar
Fra : akle

Dato : 20-06-08 14:43

Hvis du kan få billige ormekurspiller fra England via nettet, så bliv da ved med at købe dér. Du kunne jo også oplyse os andre om dette og give os linket.
Det svenske citat om Drontal tabletter, - her skal man lige være opmærksom på at Drontal er beregnet mod bændelorm.
Foruden Sverige, så er det væsentlig billegere at få behandlet sine dyr i Tyskland, - også en mulighed!
De fleste katte får spolorm af at fange og fortære fugle og mus.
MVH Akle

Kommentar
Fra : Gucci1704

Dato : 20-06-08 18:18

Du kunne jo ringe rundt til forskellige dyrlæger og spørge om de virkelig skal se katte/ormen.
Jeg har en aftale om, at jeg bare kan hente ormekur ved mistanke om orm. (Og denne mistanke slår sjældent fejl)

Kommentar
Fra : horseman

Dato : 21-06-08 10:23

Adressen på nettet for dyremedicin er: http://www.medicanimal.com/
De har lige afskibet 2 ormepiller med luftpost. Omkostninger = 30 kr. incl. fragt!

Kommentar
Fra : asas34

Dato : 16-07-08 12:14

er der nogen der vil svare på mine spørgsmål om katte
jeg har tænk mig at anskaffe mig en kat men jeg kan ik få den hvis jeg ikke
for solgt mine andre dyr det er 2 meget søde han marsvin og en dværg hamster hun
hvis der er nogen der er intreseret vildet være til en stor hjælp jeg sælger med et stort bur,2 snor,shampoo,mad,madskål,flaske,høhæk,hus de sover i, hø, vitaminer,vitaminer til dens vand flaske,lad os bare sige at at jeg sælger med alt hvad de har. det er et knust hjerte men jeg er nød
til det for at fåen kat og det har jeg ønsket siden jeg så en kat for første gang der var jeg meget lille
og min hamster der for man et stort bur som jeg cirka har haft i 3 måneder til 4måneder min hamster er cirka 4 måneder man kan få alt hvad hamsteren har for 250kr. med hamster eller bud på pris. mine marsvin kan i få for 450kr. med marsvine og bur og alt tilbehøre eller bud på pris det vil være til en stor hjælp sådan jeg kan få min DRØMME KAT

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-07-08 12:27

asas34

Du må oprette dit eget spørgsmål, hvis du forventer at få svar.

http://www.kandu.dk/faq.aspx#14

Kommentar
Fra : asas34

Dato : 16-07-08 12:31

jeg håber der en nogen meget søde mennesker som vil hjælpe det kan være at i vil købe dem
eller kender nogen der vil købe købe dem tusing tak

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-07-08 12:44

asas34

Du får ikke svar i denne tråd, du må oprette dit eget spørgsmål.

horseman

Fik du dine ormepiller for 30.- kr. og har katten det godt?

Kommentar
Fra : horseman

Dato : 16-07-08 12:48

Mine ormepiller kom med posten efter et par dage. 30 kr. i alt og nok til 4 behandlinger, da min kat er lille og spinkel. Jeg listede den halve pille i foderet og det gik som en mis. Katten har det godt.