/ Forside/ Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 510
Cybercity Modem/Router
Fra : ferik
Vist : 2097 gange
200 point
Dato : 17-06-08 14:43

jeg har Cybercity 8MB ADSL internet/telefon sammen
modem/router er type: Prestige 2000 series, Prestige 2602R-61 model 401394
jeg vil gerne lave MAC adresse filtrering, men det kan jeg ikke, jeg har mailet frem og tilbage med CyberCity, nu i 3 Mdr. uden at de har hjulpet mig, der står i de modtagne manualer, at jeg kan gøre det, men det er nok ikke rigtig,
? hvad gør jeg så:
måske skifte udbyder, eller er der nogen her, der kan hjælpe mig,
jeg har et trådløs AP fra TRENDnet som jeg også gerne bruge, når børnebørn kommer på besøg,
jeg er indstillet på at købe lidt udstyr, til at sætte efter ROUTEREN
hvad kan bruges ?

Kommentar
Fra : peque

Dato : 17-06-08 14:51

Har du et link til den konkret e manual/ router mm.
Normalt kan man dette med deres routere - Men det er ikke altid optimalt nok.

Hvad er din begrundelse for mac filtrering??

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 17-06-08 15:26

Derfor vil jeg MAC filtrere:
der kommer ind imellem mange med deres Computere, her i huset, enkelte har medbragt switch bokse og gået på sider, der måske ikke er for børn, jeg vil gerne kunne udelukke dem

Manualer:
dem har Cybercity sendt flere af
http://10.0.0.1:2033/ dette kan jeg sætte ind i adresse linjen, og taste password for at komme i routeren og bl a læse de opkoblede MAC adresser, men jeg kan ikke ændre noget
Cybercity har bl a skrevet at routeren kun var beregnet til brug af 1 COMPUTER

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 17-06-08 15:32
Kommentar
Fra : peque

Dato : 17-06-08 15:40

Du skulle meget gerne kunne indtaste de oplysninger omkriung MACfiltere på følgende måde i deres Router:

Derefter skulle denne gerne have tilladelse

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 17-06-08 16:08

jeg kan ikke finde noget sted hvor jeg kan indtaste:

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 17-06-08 16:22

Cybercity Support har pr. mail skrevet, at jeg ikke kan lave MAC adr filtrering på denne Router
det er ikke fordi, at jeg har særlig stor tillid dem og deres viden

Accepteret svar
Fra : scootergrisen

Modtaget 200 point
Dato : 17-06-08 22:27

Jeg vil da også klart tror du skal ind på :
http://10.0.0.1:2033/

Som er adressen til er indstille min router det ihvertfald derinde man kan lave alt med routeren.

Prøv under Network > LAN > Client List
Der står da noget med MAc adresser måske det er det du søger.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 17-06-08 23:25

scootergrisen
firmaet "ZYXEL" der har leveret modem/router og Cybercity har sagt til mig, at denne router, ikke kan bruges til MAC filtrering
det jeg formentlig har brug er, udstyr der kan kobles efter ROUTEREN

Godkendelse af svar
Fra : ferik

Dato : 22-06-08 11:13

Tak for svaret scootergrisen.
jeg lukker