/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
sort skærm
Fra : fredag
Vist : 591 gange
500 point
Dato : 06-06-08 11:55

Hej, min pc har sort skærm. Kan høre at maskinen kører fint. Har så prøvet at sætte den til en anden skærm fordi det kunne jo være skærmen der var noget glat med. Men nej, det er det samme.
Så mit spørgsmål er om det alene kan være mit skærmkort som er stået af eller kan det være mange andre ting. Som sagt maskinen starter fint op men der kommer bare intet på skærmen....

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 06-06-08 11:57

Denhyppiske årsag er ram eller PSU

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-06-08 11:57

Du har selvfølgelig undersøgt om skærmkortet sidder som det skal, fast i soklen ?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 06-06-08 12:00

Bipper din PC når den starter op og i givet fald hvor mange bip? Start evt. op igen for at høre efter de bip. De fortæller mange gange om hvad der er galt og hvad der ikke er galt.

Kommentar
Fra : fredag

Dato : 06-06-08 12:27

Der er ingen biplyde og kortet sidder fast. Som sagt maskinen kører rigtig op som den plejer.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 06-06-08 12:29

Prøv en kraftigere PSU

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 06-06-08 12:31

Du har fejl i dit grafikkort eller i køleren på grafikkortet. Din PC skal give et klart bip ved start, det fortæller at grafikkort virker og den finder skærmen. Og til oplysning, 3 hurtige bip fortæller om RAM fejl.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 06-06-08 12:32

Den giver ingen bib ved for lille/defekt(eller delvis defkt) PSU

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 06-06-08 12:35

maskinen starter normalt op, den finder bare ikke skærmen. Læs spørgsmålet.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 06-06-08 12:40

granner01->> Hvordan kan den starte normalt op, når den ikke booter skærmen, læs mine kommentarer, og du bliver lidt klogere.

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 06-06-08 13:28

Til peet49

Citat
Denhyppiske årsag er ram eller PSU

Citat
Den giver ingen bib ved for lille/defekt(eller delvis defkt) PSU

Citat
granner01->> Hvordan kan den starte normalt op, når den ikke booter skærmen, læs mine kommentarer, og du bliver lidt klogere.

Helt ærlig peet49. Hvad synes Du selv. Hvordan F....den skal man kunne blive klogere af dine kommentarer.

Prøv at se granner01's profil

Kommentar
Fra : michael_30

Dato : 06-06-08 13:38

Har du haft pillet ved noget før dette skete?

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 06-06-08 13:47

Smokei->> Jeg går ud fra, at når man irettesætter mig i spørgsmålet, så er det fordi, man kender noget til hardware, hvis jeg skulle læse alles profiler på div. forum, får jeg rigeligt, at lave.

Kommentar
Fra : fredag

Dato : 06-06-08 13:47

nej

Kommentar
Fra : michael_30

Dato : 06-06-08 13:49

Hvad er det for et grafikkort?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-06-08 13:52

Windows kan godt starte normal op, uden at der vises noget på skærmen = en defekt grafikkort, jeg har oplevet det på en computer på arbejdet, Windows XP startede og jeg kunne høre den velkendte ding dong lyd fra Windows Start, som kommer når Windows er startet, og igen Windows log af lyd da jeg trykkede kortvarig på start knappen for at lukke, men intet se på skærmen, en ny grafik kort løste problemet

Kommentar
Fra : michael_30

Dato : 06-06-08 13:53

Hvad hedder bundkortet?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 06-06-08 14:42

Hvis du har mulighed for det så prøv at bytte rundt med grafikkortene i maskinen med en anden PC, så skulle svaret være lige for. Hvis grafikkortet heller ikke virker i den anden PC, så er kortet i udu.
Og hvis et andet grafikkort virker i din PC, så har du også svaret.

Kommentar
Fra : fredag

Dato : 09-06-08 13:21

Grafikkortet er et asus men ved ikke hvad bundkortet hedder. Har forsøgt at sætte kortet i en anden pc men den passer ikke i

Kommentar
Fra : michael_30

Dato : 09-06-08 16:16

Prøv en anden strømforsyning (PSU)

Annuller spørgsmålet
Fra : fredag

Dato : 22-08-08 08:23

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål