/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
Barn i pool
Fra : Palmen
Vist : 541 gange
100 point
Dato : 04-06-08 12:56

Hej alle

Vi har gået til babysvømning med vores datter siden hun var et par måneder.

Det har alt sammen foregået i varmt vandsbassin.

Vores datter er nu 13 måneder.

Hvornår er hun egentlig gammel nok til at komme i en almindelig pool som normalt jo kun er 20-22 grader ?

Der er vist nok noget med deres kropstemperatur og at de skal være en vis alder inden man bader med dem i sådanne pools.

Her tænker jeg også på, at vi skal til spanien til sommer.

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 04-06-08 14:01

Ifølge denneher over 3, men det er vel individuelt...ligesom hos voksne

http://dksvom.tripod.com/svoemmehaller_og_badelande_temperatur_badevand.html

Ziggy99

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 100 point
Dato : 04-06-08 14:38

I Spanien skal du regne med noget varmere pools.

Men ikke noget problem. Begynd nu med at tilvende hende i de større bassiner i svømmehallen. Iøvrigt er det fornuftigt at starte i det helt varme. Og allerede ved 6 mdr gå i de koldere bassiner. Baby'erne er klart mere aktive i det koldere vand - simpelthen for at holde varmen. Og det at komme i koldere vand er ikke aldersbestemt - nærmere vægtbestemt. Hvis ungerne er tilpas tykke, er det almindeligvis ret gode til at kapere koldere badevand.

Så begynd at øve med koldere vand. Start i det koldere og slut af med hygge i det varme.

Godkendelse af svar
Fra : Palmen

Dato : 09-06-08 12:12

Tak for svaret 3773.