/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / PhotoShop / Spørgsmål
10  bentjuul 915
Midterstilling i textbox?
Fra : kbisgaard
Vist : 427 gange
50 point
Dato : 03-06-08 12:03

Jeg vil gerne have, at teksten er 100% midterstilt i billedet. Jeg laver en textbox som passer til billedets størrelse, men man kan kun midterstille verticalt. Hvordan midterstiller man horisontalt?

Accepteret svar
Fra : hvaderikkeibrug

Modtaget 50 point
Dato : 03-06-08 16:11

Sammenkæd de to (eller flere) lag, gå op i "Lag", Vælg "Juster sammenkædede", og her kan du så vælge, hvordan de skal justeres.
Hvis det ene lag er et baggrunds-lag, skal du lige dobbeltklikke på det, så det kommer til at hedde Lag 0, før det kan lade sig gøre.
Hvis du er færdig med dokumentet, kan du vælge "Sammenflet lag", så hænger de sammen for evigt, men hvis du skal arbejde videre, er det nok ikke klogt at sammenflette, for så kan man ikke ændre justeringen

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 03-06-08 16:18
Godkendelse af svar
Fra : kbisgaard

Dato : 04-06-08 07:47

Tak for svaret hvaderikkeibrug.