/ Forside/ Interesser / Helbred / Fitness / Spørgsmål
10  granner01 200
Kreatin?
Fra : kbisgaard
Vist : 1104 gange
50 point
Dato : 27-05-08 20:39

Jeg er elitesvømmer, og er blevet opfordret af min træner til at begynde at tage kreatin. Så jeg har købt en dåse kreatin fra Bodyman.dk. Men da jeg åbnede dåsen og lugtede til det, syndes jeg mildt sagt , at det lugtede MEGET dårligt. Nærmest som mug.
Er det meningen, eller er der noget galt med det?

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 50 point
Dato : 27-05-08 22:16

Det er måske en dårlig ide, og helt overflødigt at tage kreatin, i visse tilfælde kan det ha' den modsatte virkning af hensigten med at tage det

Citat
Der stilles stadig spørgsmålstegn ved, hvor meget kreatin hjælper på muskelstyrken. Hos normale mennesker med en sund og varieret og rigelig kost, er der formentlig ingen eller kun meget lille effekt. Hos enkelte mennesker som ligger lavt i normalområdet, dér kan kreatin have en virkning. Styrkeforbedringen skal ses i lyset af en vægtøgning grundet binding af væske, som i visse idrætsgrene kan have en negativ effekt.

Fra http://www.antidoping.dk/sideforloeb.asp?artikelID=197

Citat
Undersøgelserne har ikke kunnet bekræfte, at kreatin tilskud gav en øget præstation ved aerobic. Ligeledes er der ikke meget der tyder på en effekt ved sprint, løb og svømning.

Fra http://www.netdoktor.dk/sport/doping/artikler/kreatin.htm

M.h.t. lugten...,..den kender jeg ikke sådan, kun at det for alle de mærkelige pulvertiskud, er typisk at det skal blandes op i juice el.lign. for at dulme den grimme smag....men ligefrem lugte muggent, synes jeg alligevel lyder forkert

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 27-05-08 22:25

Er det træneren der sælger det?

Kommentar
Fra : ramram

Dato : 28-05-08 02:07

Citat
--------------------------------------------------------------------------------
Jeg er elitesvømmer, og er blevet opfordret af min træner til at begynde at tage kreatin. Så jeg har købt en dåse kreatin fra Bodyman.dk. Men da jeg åbnede dåsen og lugtede til det, syndes jeg mildt sagt , at det lugtede MEGET dårligt. Nærmest som mug.
Er det meningen, eller er der noget galt med det?

FORGET IT________doping er tilladt_ bare du IKKE BLIVER NAPPET

TVIVLER MEGET PÅ AT EN PRO::::::::::::: VILLE SPØRGE
HER/ HÆR_______-PRØB NOGET DER BATTER dyre__forum______
OG HÅB PÅ AT SVINET FINDER pinden___ ? trip////

Kommentar
Fra : kbisgaard

Dato : 28-05-08 13:17

Valde: Nej det er ikke min træner der sælger det.. Har købt det på Bodyman.dk.

RamRam: Hvad går der galt for dig?

Godkendelse af svar
Fra : kbisgaard

Dato : 29-05-08 08:10

Tak for svaret dova.

Kommentar
Fra : nissejak

Dato : 06-08-08 16:44

hehe, nu har jeg trænet i ca 2½ år, og brugt kreatin og protein. jeg kan tydelig mærke forskel når jeg intager kreatin i de perioder jeg gør.

kreatin skader ikke kroppen på nogen måder, jeg plejer at rør det op i et glas vand eller sammen med min protein shaker så smager man det ikke.

du siger det lugter, tjek lige om der evt er mider i. kan være dåsen ikke er helt tæt.

Kommentar
Fra : martinspace

Dato : 28-11-09 14:23

Creatin lugter ikke, og det smager ikke af noget.

Jeg træner hver evig eneste dag (styrketræning), og jeg kan tydelig mærke hvordan det hjælper min træning.
jeg kan klart anbefale dig det.
Men lugten du snakker om er vidst ikk som det skal være for man kan ikk rigtig lugte kreatin.
Måske er den for dårlig.

Ps. tag gerne 2 gram et kvarter før du træner, så vil jeg garantere at det hjælper.

Mvh. Martin L