/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
Blebukser ?
Fra : Gypige
Vist : 1216 gange
20 point
Dato : 27-05-08 15:53

Hej,

Jeg har isinde, at bruge rigtige stofbleer, men jeg kan ikke finde den form for gummibukser, som man bruger udenpå, for at undgå lækage

Er der nogle der ved, hvor man kan købe dem, de må da kunne købes et eller andet sted.

Mange hilsner fra

Gypige

Accepteret svar
Fra : HelleBirgitte

Modtaget 30 point
Dato : 27-05-08 16:09

Ja du kan i det lange løb spare mange penge ved at bruge stofbleer.
http://www.dr.dk/DR1/Rabatten/Indslag/2006/0524095555.htm

Der er mange steder, hvor du kan købe bleerne og tilbehør. Se mere her
http://www.google.com/search?hl=da&q=%2Bstofbleer&lr=

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 28-05-08 09:31

Hvis det er tiltænkt en baby-numse, så bør du nok overveje, også at investere i en "tørble", som lægges ellem barn og stofble.

Det er over 20 år siden, at jeg brugte det system, men den er dejlig for barnet. Kan ikke umiddelbart finde noget om det på nettet, men den var vist af ren uld eller sådan noget. Og mon ikke Matas eller apoteket kender den?

Men vær OBS på, at det altså giver meget andet vasketøj, med mindre du taper stofbleen fast på barnet. Tis har det med at finde de mest idiotiske smutveje...

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 28-05-08 09:55

Ja der er sket meget på bleområdet de senere år

Citat
Princippet med stofbleer er en tredeling som består af: Bleindlæg, selve bleen og en blebuks. Bleindlægget øger bleens sugeevne og blebuksen sørger for at holde tæt udadtil.
http://www.enandenvej.dk/category.php?id_category=6

Godkendelse af svar
Fra : Gypige

Dato : 29-05-08 11:02

Tak for svaret HelleBirgitte.

Det er lige noget jeg kan bruge.

Mange hilsner fra

Gypige

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 29-05-08 11:13

Selv tak