/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
viasat virker ikke
Fra : sinthe
Vist : 780 gange
100 point
Dato : 25-05-08 19:34

jeg har lige købt et viasat kort, og de sagde at jeg sagtens kunne bruge det til min canal digital box, men jeg kan ikke finde kanalerne, hvad skal jeg gøre??? hjælp ville være værdsat c",)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-05-08 19:38

De har fyldt dig med løgn

Det er KUN ganske enkelte modtagere der kan håndtere begge kort.....

Så hvad er det lige for en "fætter" du har

Kommentar
Fra : sinthe

Dato : 25-05-08 19:39

det var dem inde fra viasat der sagde det til mig!
er det ikke falsk proklamering eller sådan noget, det kan da ikke passe.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-05-08 19:45

enig med refi

de gider ikke hjælpe, kunderne må selv klare problemerne.

men sådan er det når man vælger viasat,

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-05-08 19:56

Der findes da satmodtagere der kan køre med begge - men det kræver jo også et "hoved" mere....

http://parabolspecialist.dk/shop/dm-8000-161c1.html

Problematikken er at de har hver deres godkendelse af recievere, og har den ene godkendt den gør den anden det ikke

Og kortet virker ikke hvis den ikke er godkendt....

Kommentar
Fra : sinthe

Dato : 25-05-08 19:57

jamen jeg kan godt få nogle af kanalerne igennem. fx. the voice..

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-05-08 19:58

Lad den autosøge kanalerne, det skulle være muligt
med den rigtige modtager

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-05-08 19:58

Den er heller ikke kodet

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-05-08 20:01

netop vi har masser af gratis møg på vores modtager.
Vender dit kort rigtigt?

Kommentar
Fra : sinthe

Dato : 25-05-08 20:02

ja... og den læser også program kortet. og den men signalet på kanlerne ligger kun på mellem 3 og 9 % kan det være at man bare skal rette parabolen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-05-08 20:03

NEJ - du skal have et hoved mere på - for parabolen er vel MINDST 75 cm...

Kommentar
Fra : sinthe

Dato : 25-05-08 20:05

jamen jeg skal jo aldrig bruge kanal digital igen.. hvorfor så to hoveder

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-05-08 20:11

Nåååå - det meldte historien IKKE noget om

Så får du bare rettet den rigtigt ind....

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-05-08 20:12

Viasats satelit har en rød lampe, den sigter du på.

Kommentar
Fra : sinthe

Dato : 25-05-08 20:14

og så skulle det virke eller???
også med canal digital boksen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-05-08 20:20

Ja hvis den har accepteret kortet, kan jeg ikke forhindringen....

Kommentar
Fra : transor

Dato : 26-05-08 12:17

Citat
--------------------------------------------------------------------------------
Viasats satelit har en rød lampe, den sigter du på.

Hvis du skal se en rød lampe på en satellit, skal du have en god kikkert, for den er temmelig langt ude i rummet i geostationær bane. Det er ca. 30000km over jordens ækvator.