/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Linux / Spørgsmål
10  BjarneD 875
google earth til linux ubuntu
Fra : michaelmoeslund
Vist : 780 gange
100 point
Dato : 25-05-08 09:02

Får hentet en fil der hedder: .BIN fra google earth hjemmeside

Den fil type ved hverken min pc eller jeg hva man skal stille op med..

Er det fordi jeg henter den forkert?

Jeg har både prøvet i System/administration/synaptic

Og har prøvet at hente filen direkte på deres hjemmeside..

Accepteret svar
Fra : Sygate

Modtaget 110 point
Dato : 25-05-08 09:06

Har du husket at give lov til at eksekvere som Applikation?

Se evt. her:

http://tombuntu.com/index.php/2007/11/28/how-to-install-google-earth-in-ubuntu/

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-05-08 10:51

For at at hente og installere Google Earth så klik på Programmer - Tilbehør og klik på Terminal, i den skriver du (brug kopier og sæt ind) :
Kode
wget http://dl.google.com/earth/client/current/GoogleEarthLinux.bin

Og trykker Enter, når den er færdig så skriver du:
Kode
sh GoogleEarthLinux.bin

Og trykker Enter, efter nogle sekunder kommer installationen frem på skærmen, klik på Installer og resten går automatisk

Kommentar
Fra : peque

Dato : 25-05-08 10:53

Efter hvad der endda står længere nede - er googleearth allerede i pakke arkivet - og du kan installere den via synaptic eller kommandolinie/terminal - ved kommandoen:
# sudo apt-get install google-earth

Godkendelse af svar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 25-05-08 19:54

Tak for svaret Sygate.

Beklager at der gik så lang tid

Det var det der med at eksekvere som applikation.

Og tak til jer andre der svarede, især til dig O.V.N, fordi du svarer efter alt det sludder jeg
skrev til dig sidst...

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-05-08 20:01

vi sludrer vel alle mere eller mindre, jeg kan ikke huske noget speciel fra dig, hvad med et link ?

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 25-05-08 20:08

Her O.V.N

http://www.kandu.dk/Spg121447.aspx

Håber sandelig det er linket ordentligt!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-05-08 20:18

Nå ikke andet spørg endelig om Terminalen, den har jeg efterhånden fået styr på brug kopier og sæt ind, fra de sider hvor du læser hvad der skal skrives