/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
lydoutputenheden
Fra : birkglerfoss
Vist : 9256 gange
20 point
Dato : 23-05-08 19:42

lydoutputenheden er ikke instaleret er der nogen der kender til dette problem?
nede i højre hjørna har jeg en højtaler hvor der ved siden af stor et X og siger at lydoutputenheden er ikke instaleret

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-05-08 19:57

Prøv at åben Enhedshåndtering for at se om der mangler en lyddriver (gul spørgsmåls tegn)

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 23-05-08 20:20

lydoutput enheden mangler - det må da være højtaleren som ikke er sat til...

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 23-05-08 23:26

uanset om driveren til lydkortet er installeret, så skal du prøve og installere den igen. Hvis du ikke har driveren, så find ud af hvad dit lydkort hedder så finder vi en driver til dig, er det et integreret lydkort, så skal vi bare vide hvad dit bundkort hedder.

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 24-05-08 06:57

Sådan vælges en enhed til lydoutput
Åbn Tale i Kontrolpanel.
Klik på Lydoutput under fanen Tekst-til-tale.
Vælg enten Brug foretrukken lydoutputenhed eller Brug denne lydoutputenhed.

Brug foretrukken lydoutputenhed aktiverer den outputenhed, der er standard på systemet. Vælg denne indstilling, hvis du vil bruge den samme outputenhed for tale som al anden lyd på systemet. Dette er standardindstillingen i Taleegenskaber. Computere har ofte kun én outputenhed, f.eks. højttalere. Standardenheden angives i lyd- eller multimedieegenskaberne i Kontrolpanel for hvert operativsystem. Yderligere oplysninger om de enkelte paneler finder du i de tilhørende Hjælp-filer.

Brug denne lydoutputenhed giver dig mulighed for at vælge en anden enhed, der kun gælder for taleprogrammer. Rullelisten er kun tilgængelig, hvis der findes andre enheder på systemet. Vælg den ønskede enhed på rullelisten. Når du vælger en enhed på denne liste, ændrer det ikke standardenheden for andre lydprogrammer. Du kan f.eks. få al taleoutput ud i en hovedtelefon i stedet for højttalerne.
Bemærk!

Hvis du vil åbne et element i Kontrolpanel, skal du klikke på Start, pege på Indstillinger, klikke på Kontrolpanel og derefter dobbeltklikke på det ønskede ikon.

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 24-05-08 07:12

Har du sat højtalerne i de rigtige stik?

Ellers er det sandsynligvis din driver til lydkortet som beskrevet tidligere..der enten ikke er installeret eller defekt.

Start/kontrolpanel/Ydelse og vedligeholdelse/System/Hardware/Enhedshåndtering/Lyd

Du kan også prøve at gå på Windows Update og tryk på Brugerdefineret - måske der ligger en opdatering til dit lydkort.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 24-05-08 13:14

MULIGVIS,................ ?

Havde et lignende problem,
årsag,...

manglende sidste nye opdatering til lydkort,.
(evt. bundkort, hvis lyd er onboard)

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 24-05-08 14:12

Citat
Du kan også prøve at gå på Windows Update og tryk på Brugerdefineret - måske der ligger en opdatering til dit lydkort.

Man skal aldrig tage hardware opdateringer fra Windows/microsoft update, disse opdateringer kommer ikke fra producenten og kan gøre mere skade end gavn.

Citat
lydoutput enheden mangler - det må da være højtaleren som ikke er sat til...

Hvad mener du, mener du at lydkortet fortæller at der ikke er tilsluttet højtalere? Det skulle da vare første gang jeg har oplevet det, men ville da være rart med hardware der selv fortalte hvad der menglede.

Der mangler en driver til lydkortet, og det er windows der fortæller at hardwaren ikke kan bruges fordi der mangler en driver.

Kommentar
Fra : birkglerfoss

Dato : 16-06-08 18:28

Jeg har fundet navnet på modembordet der MS-7293VP
er der nogen sum kan hjelpe mig so kan jeg sende filen med oplysningerne som føglte med min comp da jeg købte den

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-06-08 02:14

Hvilken computer har du ? Er lydkortet indbygget på bundkortet ? Hvilken styresystem har du på computeren (Vista eller XP) ? Prøv at åbne Kontrol panel og dobbelt klik på Lyde og lydenheder, hvar står der under fanen Lydenheder, både Afspilning af lyd og Indspilning af lyd ? Har du lyd i højtalerne ?

Kommentar
Fra : birkglerfoss

Dato : 17-06-08 15:44

Windovs wista premium
intel (R) pentium(R) d cpu 2.80ghz
2.93 gb ram
nidia geforce 7500 le

jeg har ingen lyd i højtalerne
lydkortet er indbykket i bundkortet

Der står " Der er ikke instaleret nogen lydenheder"

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-06-08 03:39

Hvad var der med da du købte computeren ? Recovery cd eller cd med Windows Vista og en med drivere ? Prøv at hente og installere dette gratis program Everest, klik på et af de amerikanske flag, der åbner en ny side og din download starter automatisk, klik ikke på noget på den nye side, Everest viser dig alt om hvad der er i computer, muligvis er der link til hentning af driver når du klikker på det lille + ud for Multimedie og på linjen PCI/PnP audio, ellers fortæl os hvad der står der.
Det kan heller ikke afvises at din lydkort rent fysisk er gået til de evige komponent marker, men forsøg først at geninstallere lyd driver.
Hvis det er en færdig købt mærke computer, så har du sandsynligvis mulighed for at hente drivere på producentens hjemmeside

Kommentar
Fra : birkglerfoss

Dato : 18-06-08 12:23

ja det var recoveri og en med drivere
jeg kand prøve hås elgiganten

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-06-08 12:31

Har du købt hos El-Giganten og der er garanti på endnu, så afsted med dig, ellers prøv at finde og installere driveren fra cd

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 18-06-08 20:31

har du mulighed for at fortælle os hvad dit lydkort hedder?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-06-08 01:13

Hej jeg var vist søvnig i går, glemte linket til at hente Everest, her er den: http://www.majorgeeks.com/EVEREST_Free_Edition_d4181.html følg vejledningen i mit forrige indlæg med at klikke på et af de amerikanske flag og så videre, med Everest kan du se navnet på dit lydkort

Kommentar
Fra : birkglerfoss

Dato : 20-06-08 12:17

Jeg prøver i aften når jeg kommer hjem fra arbejdet