/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Ny bil. Hvad anbefaler I?
Fra : jake2008
Vist : 477 gange
20 point
Dato : 21-05-08 23:41

Hejsa,

Jeg skal ud og købe ny bil.

Bilen må max. koste 300000 kroner.

Ideelt set skal bilen opfylde følgende krav:

* god benzin-økonomi
* billige reservedele
* billig at forsikre
* 4/5 dørs
* god plads i bagagerum
* egnet til familie med 2 små børn
* kendt for at være driftsstabil
* lave vedligeholdelsesomkostninger

Jeg ved _ingenting_ om biler, så det kan godt være at mine krav er
urealistiske, men hvilken bil/model kommer
tættest på at opfylde kravene?

Mange tak på forhånd.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 22-05-08 00:11

God familiebil Hmm citroen berlingo eller noget i den stil med skydedøre

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 22-05-08 00:13

Du kan sagtens få en Peugeot 307 SW til under 300.000, ovenikøbet med en fin HDI diesel, så hvorfor overveje andet?

Kommentar
Fra : jake2008

Dato : 22-05-08 00:17

Jeg glemte lige at nævne, at jeg regner med at køre max 20000 km pr. år

Der er mange der anbefaler Toyota.. Holder det? Hvilken model skal man gå efter? Hvis der er bedre alternativer vil jeg selvfølgelig gerne høre om dem..

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 22-05-08 00:21

Jeg ved ikke med Toyota, det er nogle meget kedelige biler (på det område overgås de kun af VW), og de er ikke billige.

Hvis ikke du skal køre mere end 20.000 var en 307 St.Car med 1.6 motor til 234.990 et oplagt valg.

Kommentar
Fra : jake2008

Dato : 22-05-08 00:29

Ok. Jeg vil dog sige, at bilen gerne må være hamrende kedelig sålænge den bare opfylder de krav jeg listede

Det gør selvfølgelig ikke noget, at bilen er dejlig at køre i og at den er godt designet....god siddekomfort osv....Men det er ikke krav....

Kommentar
Fra : jake2008

Dato : 22-05-08 00:35

Kunne du evt. svare på følgende for en 307 St.Car med 1.6 motor

* hvad ligger km/liter på ved blandet kørsel ?
* kan du give eksempler på hvorfor du mener at reservedelene er billige?
* hvad ligger forsikringen på for "grønne" bilister (jeg er 35 år gammel)
* hvorfor mener du bilen er driftsstabil?
* hvad skal man regne med af vedligeholdelsesomkostninger?

Takker...

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 22-05-08 00:50

Hvis du går til: http://www.peugeot.dk/configure/Showrooms/src/index2.php?showroom=4585
Kan du downloade "tekniske specifikationer", hvori du kan læse at brændstofforbrug er 13,0 km/l ved blandet kørsel.
Jeg har kørt Peugeot siden 1992 (2*205, 106 og 405). Starteren i den første gik sig en tur, ellers har de startet og kørt hver eneste gang.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 22-05-08 00:54

Med hensyn til kedelige biler; hvis man skal betale mere end 200.000 for en bil, er det mindste man kan forlange vel at den ikke er kedelig.
Men det er naturligvis en balance, men hvis man kan få en Peugeot billigere end en tilsvarende Toyota, ser jeg sådan set ingen grund til at købe en Toyota.
Det er ikke tilfældigt at Peugeot er en af de allemest solgte biler.

Kommentar
Fra : MissBe

Dato : 22-05-08 01:02

jeg vil anbefale at du kommer ud og prøve kører nogel biler !!!

og

du skal melde dig ind i FDM
til 580,- og vejhjælp for 330,-
her...http://www.fdm.dk/public/medlemsfordele/radgivning/
de har både teknisk og juridisk vejledning
de besvarer alle mulige mulige og umulige spørgsmål
og du har adgang til alle tests af biler etc.

køber du brugtbil er brugtbilstestene billigere for medlemmer

hilsen fra en meget fornøjet toyota corolla ejer

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 22-05-08 01:07

For 580,- kan man få en rimelig middag for to
Hvad skal man med vejhjælp?

Spar de penge.

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 22-05-08 05:29

Hvis i lokker ham til at købe en Peugeot, er det da en god ide, også at foreslå FDM og deres tilbud på vejhjælp!
Gå ind i forummet på FDM og se, hvor mange problemer/diskusioner, der netop er på Peugeot(eller franske biler generelt) og deres "driftstabilitet"!!

Gert

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 22-05-08 05:57

Jeg syntes du skulle interessere dig for KIA CEE`D, men prøv dog lidt forskelligt inden du så beslutter dig, og lyt lidt til sælgerne, men sorter lidt selv ,- hvad som er salgsgas ol.
Cee`d er en rigtig god campingtrækker, (kåret til årets campingtrækker) og særligt er 7 års garanti.
http://www.kiamotors.dk/
Derforuden er et hav af biler, men jeg kan ikke lade være med at sætte penge op med hvad du får.
Japanske biler har så ry for små fejl. (små driftsomkostninger) Jeg kører for tiden Mitsubishi, og tilslutter mig dette.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 22-05-08 06:40

Jeg har kørt i Suzuki de sidste otte år. Første var en Wagon, (16 km/l)så en Ignis (15 km/log p.t. en Liana, (14 km/l). Alle tre har været til service på et ikke Suzukiværksted. Der har ikke været en eneste teknisk, mekanisk eller elektronisk fejl på nogen af dem.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 22-05-08 07:58

Bertel arbejder du hos Peugeot ??

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-05-08 14:38

Køb dog en ældre bil for 50.000

Så har du 250.000 at reparere for

Der er so wie so INGEN der kan fortælle dig HVAD du skal købe - Kun komme med råd om hvad de SELV syntes....

Som ALTID - ha´ i memory at hvis det 100% svar fandtes VAR der kun 1 bilmodel på markedet....

I sidste ende er det smag og behag - de lever alle af at sælge biler og var de ikke gode nok eksisterede de ikke...

Kombinationen BIL og FØRER kan INGEN fabrikker tage højde for....

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 22-05-08 19:34

Nej, jeg arbejder ikke for Peugeot, jeg har bare været en begejstret Peugeot kører i 15 år.

Hvis Suzuki en gang laver en bil der er mindre end grim, kunne man måske godt overveje dem...

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 22-05-08 21:33

Jeg ville især gå efter brændstoføkomiske modeller i disse tider

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-05-08 21:44

I den prisklasse er det jo biler med 100-150 HK....

Det er begrænset HVOR økonomiske de er - det ligger mere i føreren...

Kommentar
Fra : Laika_pigen

Dato : 23-05-08 22:32

Er squ meget glad for min gamle golf II fra 1985 den kører i snit 22km/l er godt nok en Diesel som koster omkring 4500kr i ejerafgift/eller hvad det nu kaldes om året. Men forsikring er på 2600kr for ren ansvar.

Kan kun anbefale du finder en nyere brugt bil, nu når du siger du er "grøn".

MAX 20000km om året er ikke meget i mine øjne for en familie med 2 børn. Går du hjemme med begge de små og har manden firmabil?

Vi bruger vores bil meget. Så omkring 35000km om året for os er fornuftigt sat. Derfor den her Diesel bil. Man kan jo ikke just sige Diesel er BILLIGT mere.
Men vi kører nu stadig langt i en bil som er yderst billig i reservedele, billig at forsikre. Og ikke mindst DEN ER BETALT!

Hilsen Laika_Pigen.

Kommentar
Fra : nocom

Dato : 13-06-08 17:36

En Citroen C4 er en utrolig dejlig og velkørende vogn, hvor i har rigelig plads til jeres famillie og varer osv.
Vil i have den optimale komfort, kan i lige akurat få en C5, med det fantastiske afjedrings system, som er utroligt stabilt! Taler af erfaring, da jeg selv har kørt Citroen i ca. 10 år, uden nogen fejl!

Det er muligt du vil høre sjove historier om citroen, men sjovt nok, aldrig fra folk der selv har kørt, eller kører dem.

Kommentar
Fra : kongvox

Dato : 18-06-08 19:53

Suzuki er da et oplagt valg kontra Brandbilerne (peugeot) du kan jo købe en bil til langt under dit buget og så kan du altså spække den med udstyr, EX Grand vitra 1,9 diesel)

Men dette er kun hvad jeg vil vælge... det er et gede markede a finde den rigtige bil, der er sku så meget at vælge imellem...

u skal bare vide at køber du en fransk bil, er dine resevedele dyre.

Hilsen Kongvox

Kommentar
Fra : nocom

Dato : 18-06-08 21:50

Tjaeh, man kan vælge at køre keeedeligt, gab, eller spændende. Vælg selv. Men at skulle køre Suzuki i forhold til Citroen, svarer til at se en udsendelse om strikkeopskrifter, istedet for den nye Indiana Jones film.