/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
bowle akvarie
Fra : carlos21
Vist : 502 gange
40 point
Dato : 21-05-08 19:31

vil gerne have en bowle da jeg synes at de er pæne.
men dem jeg har kigget på er et helt sæt. men de koster ca 800kr. men det synes jeg er lidt for dyrt, da jeg ikke har så mange penge. og skal have guldfisk. kan i hjælpe??

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 21-05-08 19:51

Bowle ??

Brug den som natpotte hvis Du finder en, det er dyrplageri at putte fisk i den.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 21-05-08 20:07

Enig med Luffe, sådan nogen små runde glasbeholdere er ikke egnet som levested for fisk.

Guldfisk kræver meget plads.....egentlig er det ikke en akvariefisk, men en damfisk, der skal være flere sammen og med mange hundrede liter vand.....

Hvis du gerne vil ha' akvariefisk, så køb sådan et startsæt til ca 300,- med et 54 liters akvarie, pumpe o.s.v......og nogen små fisk der er egnet til at gå i sådan et

Kommentar
Fra : neonfisk155

Dato : 22-05-08 13:48

nej du bør ikke putte fisk i en bowle køb i stedet et akvarium og nogle fisk evt. pragt smeliger som er meget smukke og de ryder også akvariet for snegle
pansermaller er også gode at have for de tager algerne
og så nogle andre små fisk (guppyer hvis du gerne vil have nogle der yngler meget)

Kommentar
Fra : carlos21

Dato : 22-05-08 16:51

jamen. har tænkt på et start sæt. men det er alt for stort har ikke plads til det!!!
og jo det er meget billigere end en bowle plus at man kan have flere fisk i!!

Kommentar
Fra : Bewiched

Dato : 27-05-08 19:02

carlos21 - du kan sagtens købe en bowle, med en lille iltgivende plante i midten og f.eks en 1.2 guppy vil det fint kunne gå ..

En guldfisk hører hjemme i en havedam - ikke i et akvarie!
- det samme gør sig gældende for slørhaler, der er en kulturvariant af guldfisken!!

Kommentar
Fra : Bewiched

Dato : 27-05-08 19:03

neonfisk155 - pansermaller tager da ikke alger, de spiser foderrester - og skal fodres med specialfoder, der er fremstillet målrettet mod deres behov ..

Kommentar
Fra : ChlotteC

Dato : 28-05-08 05:02

Halløj Carlos!

Du kan muligvis finde en "bowle" i en issenkram butik - den er muligvis forklædt som frugtskål eller vase...

Ang. valg af fisk og planter - spørg din dyrehandler!!! Hvis han siger god for guldfisk - så find en anden der ved hvad han snakker om...

Pøj, pøj...
Chlotte

Kommentar
Fra : Metyou

Dato : 20-07-08 11:05

Hej jeg havde også tænk på en bowle men har hørt de kommer til gispe efter luft.
så jeg køber ikke en bowle nu!
jeg skal have 2 slørhaler en han og en hun hvordan kan man se hvem der er han og hun?
Har set slørhaler ude i dyrehandleren og nogen af dem havde sort på deres finner betyder det noget med køn eller hvad?

Kommentar
Fra : carlos21

Dato : 24-07-08 00:06

efter nogle gode råd har jeg ikke købt akvarie men en et højt 8kantet akvarie 30L med 6 fisk efter som jeg fik at vide at en fisk ca skal have 5 liter. købe akvarie billigt hos en forhandler. men det er rigtigt flot