/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Hvor meget blæk er der tilbag?
Fra : weld
Vist : 1536 gange
50 point
Dato : 20-05-08 18:55

Hvor kan man se, hvor meget blæk man har tilbage?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 20-05-08 18:57

I en kuglepen eller hvad

Du er vel nødt til at fortælle os om hvad det er i

Kommentar
Fra : matthew11

Dato : 20-05-08 18:59

i en Printer,
Det kan du som rel når du printer ud eller nede i højre hjøne er der måske et ikon med en printer, tryk på den og se det.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 20-05-08 19:01

Du skal ikke regne med niveau måleren der følger med softwaren til en printer. De har ry for at adware for tidligt da det jo er dem der måske skal sælge dig noget nyt blæk. Når niveaumåleren adwarer er det som regel tid til at købe nye patroner, men skift dem ikke før der begynder at komme svigt i udskriften. Det er jo ingen grund til at smide dyre dråber ud.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 20-05-08 19:02

På min skærm kommer der en boks, hvor der gøres opmærkson på, når der ikke er ret meget printerfarve tilbage i en af patronerne.

Måske den funktion også findes i opsætningen af din printer

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 20-05-08 19:35

Du kan se det, når dine udskrifter er dårlige...

Spøg til side: Sørg for at have en ny patron klar, og se tiden an.

Jeg har en HP, og kigger under start/printere/højreklikker på printeren og vælgerudskriftsservice og service/og servicer denne enhed.

Men om den er til at stole på, det ved jeg ikke. Jeg venter altid og ser.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 20-05-08 19:41

Netop det samme som jeg mener. Køb patroner så du har dem til at ligge klar og ventr med at skifte til du kan se det på udskrifterne

Kommentar
Fra : humleglad

Dato : 25-05-08 16:20

Jeg er enig med flere af de andre i, at du ikke skal hænge dig for meget i, hvad "blækmåleren" fortæller dig. Den er i bedste fald vejledende, men test viser at der ofte er op til 25% blæk tilbage når du får besked om at patronen skal skiftes! Vent med at skifte til du kan se på dine udskrifter, at der mangler blæk, men du gør klogt i at have friske printerpatroner klar, for skrivehovedet har ikke godt af at printe uden blæk. Økonomisk set er seperate blækpatroner bedst. De kombinerede, hvor alle farver er samlet i samme enhed har et stort spild, da de må udskiftes bare en af farverne er opbrugt. Jeg har selv yderst gode erfaringer med såkaldte kompatible farvepatroner til erstatning for de meget dyre originelle. Typisk kan jeg købe en kompatibel patron for 25 kr., hvor den originelle Canon-patron koster 90 kr! Jeg har ikke oplevet ringere kvalitet i udskriften, heller ikke på fotos, og printeren bliver ikke ødelagt af det (det er en myte). På seperate patroner kan man for det meste se direkte, hvor meget blæk der er i tanken.