/ Forside/ Interesser / Helbred / Misbrug / Spørgsmål
10  25 300
Hash / marijuana
Fra : pewpewlaz0rz
Vist : 2026 gange
100 point
Dato : 20-05-08 18:51

Jeg snakkede med en ven fra USA som er marijuana-ryger, om marijuana. Jeg troede det bare var hash, med et andet navn. Men det er det åbentbart ikke.

Men det er også ligemeget, jeg undrer mig bare over, jeg har ALDRIG hørt nogen tale om marijuana/weed her i Danmark. Det er altid hash. Findes der marijuana/weed her i Danmark eller er det kun hash der bliver importeret?

Jeg er ikke ude på at købe eller sådan, jeg undrer mig bare. Aldrig i mit korte liv har jeg hørt om det i Danmark.

Såeh, findes det i Danmark? Hash er vel mest "populært" i forhold til marijuana i de Europæiske lande?

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 20-05-08 18:56

Sefølig er det marjuhana i danmark. Både importeret og dansk. Du har måske hørt om skunk? Tag en tur til Christiania der kan du se mariuhana.
alimak

Kommentar
Fra : dova

Dato : 20-05-08 19:04

Marihuana er de tørrede skud fra cannabisplanten., altså en slags tobak

hash er lavet af den udvundne cannabisolie fra samme plante

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 20-05-08 19:32

Marihuana kaldes også pot

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 110 point
Dato : 20-05-08 19:32

Citat
MARIJUANA: indeholder 0,35% - 4 % THC. Er tørrede blade som smuldres og ryges som "joint".

HASH: indeholder 4-8 % THC. Plantedele der er sammenpresset, især hunblomsterne indeholder meget THC. Kan både spises og ryges.

http://www.addikta.net/Cannabis.htm

Begge dele kan købes i Danmark.

Godkendelse af svar
Fra : pewpewlaz0rz

Dato : 20-05-08 19:35

Tak for svaret ans.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-05-08 19:54

Men det er ikke lovligt at sælge eller dyrke planten i Danmark

Kommentar
Fra : Geggo

Dato : 06-07-08 17:08

har aldrig hørt om der sku være forskel

ved det ik ryg lortet

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 06-07-08 17:20

Citat
Er tørrede blade som smuldres og ryges som "joint"

Det er ikke bladene men topskuddene de ryger.Men topskud er vel måske blade det også?
alimak

Kommentar
Fra : jeansgade

Dato : 26-09-08 21:27

bare tænd lortet.. nåee ja det der mariuannnnna må være pot. ; altså masser af blade både fra topskud og det der for neden. og nej MMAANN tager ikke skade af det eller.....

Kommentar
Fra : Immanueldk

Dato : 21-11-08 16:41

Marihuanna anna :D Mary Jane, = Pot,

jeg sammenligner altid sådan.

pot = øl
Hash = Vin
Skunk = Vodka :)

Har været forbruger, men er stoppet, med alder kommer visdom ;)

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 21-11-08 17:06

Ans:
Citat
Men det er ikke lovligt at sælge eller dyrke planten i Danmark

Citat
I dag er der i Danmark en begrænset landbrugsmæssig dyrkning af planten. Interesserede landmænd kan efter ansøgning til Lægemiddelstyrelsen få tilladelse til erhvervsmæssig dyrkning af hamp med et indhold på højest 0,3 pct. tetra-hydrocannabinol for et år ad gangen. Ansøgninger skal forelægges Rigspolitichefen, der i hvert enkelt tilfælde skal afgive indstilling til lægemiddelstyrelsen, iden den pågældende ansøgning eventuelt imødekommes.

http://www.grifo.dk/narko_db.php?id=579