/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
Privat sæddonor
Fra : Chell
Vist : 5160 gange
20 point
Dato : 19-05-08 13:30

Jeg er en single kvinde, der efter mange overvejelser har besluttet mig for at blive mor. Alene. I stedet for at henvende mig på diverse klinikker, som også koster en del penge, har jeg kontaktet en god ven, som står klar til at hjælpe mig. Men jeg vil selvfølgelig gerne sikre ham, så han ikke ender med en regning for det barn. Da det er svært at finde nogle oplysninger omkring en privat donors rettigheder vælger jeg at lægge spørgsmålet ud til jer. Skal jeg oplyse myndighederne om hans navn eller kan dette undgås? Håber I kan hjælpe.

Chell

Accepteret svar
Fra : Sunowich

Modtaget 30 point
Dato : 19-05-08 13:36

Det er jo ikke lovligt men du kan jo altid nægte at vide hvad han hedder.

Kommentar
Fra : me67

Dato : 19-05-08 13:36

Hvis du oplyser at faderen er ukendt er der jo ikke så meget at gøre ved det.

Myndighederne kan jo ikke kræve at få indsigt i dit privatliv og derfor ej heller
kræve navnet på dit kommende barns far.

Så hvis du er indstillet på ikke at vil modtage børnebidrag fra "faderen" vælger
du blot at holde hans navn hemmeligt.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 19-05-08 13:37

Man kan jo så diskuterer om det er godt for barnet

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 19-05-08 13:38

Så er det lige hvis venskabet ophører, hvad så?
Er han til rotterne?

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 19-05-08 13:50
Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 19-05-08 14:16

Vrøvl! Børn koster nu engang penge!! Hvis du ikke vil/kan betale det det koster at få hjælp på en klinik, så tror jeg du skal droppe det.

For der ER netop problemerne med hvad der sker hvis du og vennens forhold ændrer sig?
Hvis du bliver sur på ham, -eller får brug for mere støtte til barnet, -så kan du anmelde ham som barnefader. Og han vil have pligt til at betale.

Eller hvis HAN pludselig får "faderlige følelser" for sit afkom, så kan du risikere opslidende retssager og uhensigtsmæssige forhold for det lille barn...

Af hensyn til barnet skal der være helt legale og klare retningslinier fra starten af:

Enten laver du og vennen et barn, som I har fælles ansvar for. Du kan jo bare påtage dig hele ansvaret. Men faderen vil være der som "back-up" hvis der sker dig noget.

Eller du henvender dig til en klinik, som kan sikre, at den biologiske far ikke på nogen måde kan gøres ansvarlig, --og at han heller ikke har nogen krav på barnet. Det sidste er jo mindst lige så vigtigt som det første..

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 19-05-08 14:26

Du har fået en del svar på ting du skal være opmærksom på.
Du kan evt. gøre som andre gør. Gå i byen eller find en fyr over nettet, få en glad aften evt. nat og så håbe det lykkedes at blive gravid. Du kender så ikke fyren og kan ikke oplyse navn og adresse.
Der er flere der bruger denne fremgangsmåde. Du kan selv regne ud hvilke dag/dage det skal gøres på.

Med venlig hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 19-05-08 14:31

Læs nu det link... inden I kommer for godt i gang
Citat
Privat sæddonation

Det er kun, når sæddonation foregår via læger eller via sædbanker, der opfylder sundhedsmyndighedernes krav til formidling af sæd, at sæddonoren ikke kan dømmes som far til det barn, der bliver undfanget med hans sæd.

Der foregår også sæddonation udenom læger og udenom de sædbanker, der opfylder sundhedsmyndighedernes krav. I så fald bruger man ofte begrebet privat sæddonation.

En mand kan altså blive registreret eller dømt som far til et barn, hvis han donerer sæd til en kvinde udenom læger og sædbanker. Det betyder, at den private sæddonor registreres som retlig far, og får de rettigheder (f.eks. ret til samvær med barnet), og pligter (f.eks. forsørgerpligt), som alle andre fædre har.

Ligesom manden kan blive inddraget i en sag og eventuelt blive dømt som far til det barn, der er blevet til efter den private sæddonation, så kan han sandsynligvis også selv anlægge en sag for at blive registreret som retlig far til det barn, kvinden siden har født, men loven er ikke helt klar på det punkt.

http://www.familieadvokaten.dk/emner/319.html

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-05-08 14:43

Forstår IKKE penge er et problem....

Dem har du vel nok af siden DU har besluttet at ville opfostre et barn ALENE.....

Jeg håber IKKE du får så meget som 2 kroner mere end en gift mor ville få fra det offentlige....

Tænker du overhovedet på det stakkels barn du vil sætte i verden

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 19-05-08 16:02

Jo REFI enlige mødre får mange penge af det offentlige.
Selv om man ikke ved hvem der er fader vil hun få børnepenge af det offentlige, forhøjet dit og dat.

hawaii7

Godkendelse af svar
Fra : Chell

Dato : 19-05-08 20:01

Tak for svaret Sunowich.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 19-05-08 21:18

Takker og bukker

Kommentar
Fra : mj14

Dato : 21-05-08 08:27

hej

jeg syndes at du skal gøre det og bare sige at du ikke ved hvem faren er, hvis det er det du ønsker jeg er selv alene med tvilinge piger på nu 7 år, deres far er meget inde i billedet men vi kunne bare ikke bo sammen. men du skal vide at der er meget at se til når man er alene mor du får godt nok lidt flere penge men det er ikke meget.

jeg vil håbe alt det bedste for dig og held og lykke til.

Kommentar
Fra : henrik1002

Dato : 20-10-11 11:00

Hej
Man kan godt være Privat sæddonor ved at give sæd, og der er nogen piger/kvinder ønsker sæd til at være gravid, og når det så er privat, så behøver man ikke vide hvem det er og hvor den person bor.
Jeg er tit ude og give sæd til kvinder som ønsker et barn, og jeg kommer og hun spreder sine skamlæber og der er hul ind, og så spiller jeg pik af og når jeg så kommer, så kommer jeg min pikm hen til hendes skede og sprøjter det lige ind, uden at min pik kommer op i hende.
så er man også sikker på at sædden er varm og det hele kommer med.
Jeg bor i Brøndby og jeg er sygdomsfri og bliver testet 1 gang om måneden
Så hvis det frister nogen så skriv til email
Henrik_727@hotmail.com

kun hvis du er seriøs