/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
problemer med explorer/avg vir
Fra : janinna
Vist : 713 gange
300 point
Dato : 19-05-08 09:23

hej, når jeg installere det nye gratis AVG virus program,

kan jeg kun åbne en startside i explorer ad gangen,

hvordan kan jeg gøre så jeg igen kan åbne flere startsider ad gangen?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-05-08 09:27

Citat
startsider

Den må du lige forklare.....

Du kan da KUN have EEN startside....

Kommentar
Fra : janinna

Dato : 19-05-08 09:32

ja ok men jeg har hidtil kunnet åbnet den 2 gange, så jeg feks har kunne have edbpriser og og de gule sider åbnet samtidig, men after at jeg har installeret det nyeavg virus program, kan jeg ikke åbne internet exploerer igen, når jeg har edbpriser åbnet..
bruger min startside som genvej til en del sider jeg bruger meget.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 19-05-08 09:48

Mener du at du ikke kan åbne flere faner eller mener du at du ikke kan åbne flere Internet Explore programmer?

Kommentar
Fra : janinna

Dato : 19-05-08 09:53

faner eller hvad, er ingen computer expert.

men har hidtil ,når jeg har haft feks edbpriser åbnet,

kunne trykke på explorer ikonet ,så der er åbnet en side mere med min startside.

det kan jeg ikke mere efter at have indstalleret det nye avg virusprogram, virker fint med det gl program.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 19-05-08 10:17

får du en eller anden fejlmeddelse eller sker der bare ikke noget?

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 19-05-08 10:25

Gå i menupunktet Funktioner videre til Internetindstillinger vælg fanebladet Generelt og øverst under Startside tilføjer du de sider som skal åbnes

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-05-08 10:49

Kører du med IE6 eller 7 trykker du blot på + (plusset) ved siden af den fane der er åben.

Eller i funktioner - internetindstillinger - faneblad avanceret - fjern hak ved genbrug vinduer.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-05-08 18:00

janinna -> Tror du ikke du taler om flere genveje til IE, som åbner specifikke sider?

1.) Når IE (Internet Explorer) åbnes ved klik på IE ikonet (..der er en direkte henvisning til programmet; iexporer.exe), så kan der kun være een startside. Nemlig dén som bentjuul beskriver.

2.) Du kan imidlertid godt lægge 'genveje' ind på Skrivebordet ..eller i Foretrukne ..eller alle andre steder for den sags skyld, som KUN åbner bestemte sider i IE,
...MEN disse 'genveje' kan du altid tjekke ved at højreklikke på dét ikon, som repræsenterer 'genvejen'. (Den ka' godt "SE UD" på skærmen, som om det er iexporer.exe, selvom det blot er et LINK )

3.) Derefter vælger du i den fremkomne menu:

Egenskaber

3.) Derefter kan du selv bestemme hvilken side som skal åbnes, når man klikker på den/det aktuelle 'genvej'/LINK til IE.

..var det bare dét ???

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-05-08 18:06

Ps. Ikonet på 'genvejen' kan også ændres således, at det ikke bare er et IE ikon

..men hvis det er et LINK til hjemmesiden/-erne? Så kræves det; at dén som har programmeret siden 'forsyner' dig med et:

FAVICON.

http://en.wikipedia.org/wiki/Favicon

..ellers vil det kun vises et IE ikon. (...når man bruger Windows ...altså )

</MOLOKYLE>