/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Terassevarmer
Fra : gulehus
Vist : 8051 gange
200 point
Dato : 19-05-08 08:57

Hej

Jeg har en en terasse varmer som er gået "kold"

Jeg kan fint tænde den, og der kommer så et lille flamme. Problemt er at jeg ikke kan få denne flamme til at tænde reste af terassevarmeren. Det virker som om der ikke bliver åbnet op for gassen. Jeg har allerede prøvet at skifte regulator til gasflasken, men med samme resultat. Gasflasken er 3/4 fyldt, så det er heller ikke det.
Er der nogen der kan hjælpe mig med at få gang i min terassevarmer igen?

Med venlig hilsen
Gulehus

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 19-05-08 09:06

Hvis du stadig har brugsanvisningen, så står det beskrevet hvordan den skal klargøres efter en vinter eller længere stilstand.
Jeg regner ikke med at du har prøvet at tænde den når det blæser kraftigt. Du skal dreje langsomt op for gasen når du går fra vågeblus til rigtig flamme.
Har du tjekket gasslangen for Skarpe knæk??

Kommentar
Fra : transor

Dato : 19-05-08 09:16

Du må lige fortælle hvilken slags brænder det er.
Er det en med en glødende flade med et fint gitter (schwank brænder) eller er det en primitiv med en række små flammer, som i en gammeldags gasovn. ??

Hvis du kan se en dysse så se om der ikke skulle være blokeret over denmed insekt spind eller lignende. Stik ikke noget hårdt i dysen for at rense. Du må ikke bruge noget voldsommere en at tørre med en børste og blæse med luft.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 19-05-08 09:55

Jeg hælder også til transor's teori omkring tilstoppet dysse(r) - prøv hans råd
Husk det var transor som kom med det svar

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 19-05-08 11:05

Hvis det er en med kakler, har vi en der opfører sig ligeså, den tænder godtnok for den første, men kan så ikke tænde for nr. to, før end jeg har tændt for tre, derefter kan jeg så gå nedad.

Kommentar
Fra : gulehus

Dato : 19-05-08 11:36

Svar til Transor.

Det er en "gammeldags" og primitiv med små flammer hele vejen rundt. Jeg vil lige i aften teste det af med dysen.

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 19-05-08 22:35

Dette er lidt uden for spørgsmålet, men alligevel.
Når du opgiver den gasdrevne varmer, så skal du overgveje ar anskaffer en varmepumpe der blæser varm luft ud ved fødderne for det er der man har brug for varmen.
Hold hovedet koldt og fødderne varme.
Jeg købte sidste år en sådan pumle i Jem og Fiks, den giver en dejlig varme.
Anbring den indvendige del så lavt som muligt.

Bjørn

Kommentar
Fra : gulehus

Dato : 21-05-08 07:19

Svar til Transor.

Det er en "gammeldags" og primitiv med små flammer hele vejen rundt. Jeg vil lige i aften teste det af med dysen. Dette virkede desværre ikke.

Nogen af jer der har en vejledning til hvordan man vedligeholder en terassevarmer, eller måsek en kopi af en brugsvejledning? Jeg har desværre smidt min ud.

Gulehus

Kommentar
Fra : troelsvs

Dato : 12-06-08 16:02

Løsningen hedder i virkeligheden "en varm trøje".
En terassevarmer er mildest talt noget miljøsvineri.
En trøst er det, at man efterhånden skal betale kassen i gasregning.