/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Aner ikke hvad jeg skal købe..
Fra : AfterShcok
Vist : 608 gange
30 point
Dato : 18-05-08 20:46

Hej

Jeg har en shuttle SN45GD :)
Jeg købte den adskilt, og har samlet alle delene selv.
Det eneste jeg mangler er et grafikkort.
Jeg har ikk så meget styr på det, og aner derfor ikke hvilket jeg skal købe.
Det skal bare være nok til at kunne spille Counter Strike på :)

Kan i hjælpe?

tak - aftershock!

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 18-05-08 21:31

Nu har jeg ikke kunne finde detaljer om dit bundkort - men en ting du skal være opmærksom på er, at du må ikke købe et grafikkort der skal have seperat strøm, idet mange Shuttle kun har en strømforsyning på 250W - og så kan den ikke trække kortet og comp. går i sort.

Det er en erfaring jeg fik med min egen Shuttle der er lidt ældre.

Accepteret svar
Fra : Caine

Modtaget 30 point
Dato : 19-05-08 00:53

Hej

Hvad er dine behov?

for shuttle SN45GD http://www.nforcershq.com/nforce-products-174.html
har kun en 200-250 watts psu som bentjuul også er inde på...

Derfor må du overveje dine behov og budget?
Du kan finde en større eller extern Psu der kan trække et kort der er meget strøm krævende.
Men som det det ser ud på sitet på linket foroven så er det da et forholdsvist gammelt system du kører med...
Gå ind på http://edbpriser.dk/Products/Showsubcategory.asp?ID=15
der kan du finde et kort... Men overvej et nyt kabinet med større strømforsyning

/CaiNe

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 19-05-08 01:44

I følge det link som Caine har lagt, så er der også AGP 8x på det bundkort du har i din Shuttle - så vil du kunne køre med f.eks. et ATI RADEON 9600 Series II AGP 8x og det vil kunne køre Counter Strike. Det er sådan et der er i min Shuttle.

Kommentar
Fra : Misteryman

Dato : 19-05-08 02:44

eller ati's 1650 pro kort. Det køre jeg selv med. Og computeren går IKKE i sort. jeg har selv en MSI mega 865.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 19-05-08 16:59
Kommentar
Fra : Caine

Dato : 19-05-08 18:41

Hej igen

Så vidt jeg er nået frem til så er de foreslåede kort for strømkrævende til den lille strømforsyning du har...

Men har den ikke et onboard gfx???

/CaiNe

Kommentar
Fra : Misteryman

Dato : 20-05-08 03:21

Jeg spiller bf2 uden problemer

Kommentar
Fra : AfterShcok

Dato : 20-05-08 21:04

Okay, nyt dillema - og tak for svarene alle sammen. nogen mere nyttige end andre ;)

Jeg har fundet mit gamle grafikkort frem fra en 2002 pc tror jeg :P
Lidt gammel er den :)

Jeg prøver at opdatere mit grafikkort via. nvidia men den kan ikke ?!?!

Hele min comp. ser sådan ud:

Beskrivelse   Værdi
PC
Operativ System   Microsoft Windows XP Professional
OS Service Pack   Service Pack 2
DirectX   4.09.00.0904 (DirectX 9.0c)
PC Navn   HOME-B0B6AA79C0
Bruger Navn   Seronja

Motherboard
CPU Type   AMD Athlon, 1200 MHz (12 x 100)
Motherboard Navn   Shuttle FN45 (1 PCI, 1 AGP, 2 DDR DIMM, Audio, LAN, IEEE-1394)
Motherboard Chipset   nVIDIA nForce2 Ultra 400
System Hukommelse   512 MB (PC2100 DDR SDRAM)
BIOS Type   Award (12/05/03)
Kommunikations Port   Kommunikationsport (COM1)
Kommunikations Port   Printerport (LPT1)

Grafikkort
Grafikkort   NVIDIA GeForce3 (64 MB)
3D Acclerator   nVIDIA GeForce3
Skærm   Plug and Play-skærm [NoDB] (23GFT70)

Multimedie
Lydkort   nVIDIA MCP2 - Audio Codec Interface
Lydkort   nVIDIA MCP2 - Audio Processing Unit (Dolby Digital)

Lager
IDE Kontroller   Standard Dual Channel PCI IDE-controller
Floppy Drev   Diskettedrev
Disk Drev   Maxtor 5T020H2 (20 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/100)
Optisk Drev   SAMSUNG CD-R/RW SW-240B (40x/12x/40x CD-RW)
SMART Harddisk Status   OK

Partitioner
C: (NTFS)   19061 MB (14271 MB fri)

Inddata
Keyboard   Standard 101/102-tastatur eller Microsoft Natural PS/2 Keyboard
Mus   PS/2-kompatibel mus

Netværk
Netværks Adapter   NVIDIA nForce MCP Networking Controller (192.168.0.2)

Ydre Enheder
USB1 Kontroller   nVIDIA MCP2 - OHCI USB Controller
USB2 Kontroller   nVIDIA MCP2 - EHCI USB 2.0 Controller

Godkendelse af svar
Fra : AfterShcok

Dato : 07-06-08 15:36

Tak for svaret Caine.