/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
NAD HTR 2 fjernbetjening i udu
Fra : madsbs
Vist : 1436 gange
100 point
Dato : 18-05-08 20:09

Jeg har en to et halvt år gammel universal fjernbetjening fra NAD (en HTR 2). Nu vil den pludselig ikke virke - i stedet tænder alt baggrundslys og det enhedsvalg jeg har foretaget står og flasher pulserende rødt.

Jeg har gjort det sædvanlige: skiftet batterier, prøvet om den evt. var i makromode etc., men uanset hvad jeg gør, vil den ikke fungere. Den flasher og lyser bare uden at være virksom.

Kan ikke finde nogen troubleshooting eller alarmguide i manualen. Har nogen en idé om, hvad jeg kan forsøge mig med?

Det skal siges, at jeg har været for nærig til at købe et kabel for tilslutning til pc. Ved ikke om det er umagen værd at prøve nu...

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 18-05-08 21:14

Nu kender jeg ikke din fjernbetjening.
Men når den har 2 år på bagen, kan den godt være blevet fedtet inden i...

Mange fjernbetjeninger er lavet med en prontplade, med felter hvor printbanenerne er tætte (og placert i sorte cirkler nogen gange firkanter).
Trykknappen er ofte en elektriske ledende "dut" på undersiden af dine trykknapper...

Formentlig problem:
Mange fjernbetjeninger bliver fedtet inden i, fordi vi mennesker ikke altid har helt tøre fingre når vi betjener vores udstyr.

Ved at adskille den kan du rense den forsigtigt med isopropylalkohol - fås ved Matas.

Så er der en chance for den virker igen, jeg har renset en hel del fjernbetjeninger på den måde.

Men aldrig oplevet en der var død af andre årsagen - på nær totalskadet ved vold..

vh ben

Kommentar
Fra : madsbs

Dato : 26-05-08 10:39

Hm. Fjernbetjeningen ser ud til at være umulig at åbne. Er der nogen der ved hvordan, så jeg kan afprøve det gode råd fra Benjamin?

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 26-05-08 10:55

Hvis den ikke er skruet sammen, er den kliklukket.

Den ene del er har tænder der griber ind i en smaller (formentlig under) del.

Dette kan man se hvis man kigger skråt ned i samlingen og ser hvordan revnen i samlingen går videre... eller man trykke forsikgtigt ved samlingen på den ene del hvis den anden del buer med ind når man trykker skal det gøres modsat.

Når man har fundet frem til hvilken del der er yderdelen, kan man forsigt løsne rammen med en negl eller meget forsigtigt med en kniv.

Det vigtigt at huske at du kal bruge alle tænderne på yderdelen når den skal samles igen.

Nogle har skyderille tænder, så når man har fået kanten af i den ene ende, han kan glide de 2 dele fra hianden...

vh ben