/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Gearkasseolie Opel Corsa B eco
Fra : Sunnyman
Vist : 1283 gange
50 point
Dato : 18-05-08 18:09

Hvor finder jeg påfyldningsstudsen i en Opel Corsa B 1.0 Eco model ?

Kommentar
Fra : transor

Dato : 18-05-08 19:00

Det er ikke sikkert at den har en påfyldningsstuds.

Nogle gearkasser er slet ikke beregnet til at skulle have skiftet olie.

Ved reperation kan man jo komme på, vår der er åbnet til gearkassen.

Traditionelt har gearkasser en skrue i siden hvor man kan chekke oliestanden. Derfylderman også på til olien løber ud af hullet,.

Gearkasser har normalt aldrig en påfyldningsstuds i toppen.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 18-05-08 19:02

Øhhh! Kig i manualen, men hvis du har tappet olien af, så kan du vel også finde påfyldningen? Hvis det er fordi den bruger gearkasseolie, så er det en smut forbi værkstedet, for det må den ikke.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 18-05-08 20:12

Mener du kan skrue speedermeter kablet af gearkassen. Så kan du måle niveauet med det plast tandhjul som går ned i gearboksen.
alimak

Kommentar
Fra : Sunnyman

Dato : 19-05-08 06:39

Tak guttere,

problemet er at der ingen manual er med ved dette billige køb, så jeg har måttet lave alt selv uden manual, og det sidste jeg næsten mangler er check af gearkasseolie..... Så har vi sku en næsten "ny" ekstra bil.

Er det speedometerkabel bare lige til at tage op og sætte i igen ?

Kommentar
Fra : Sunnyman

Dato : 19-05-08 06:40

Har forresten forsøgt at finde en manual online..... nogle der ved om man kan det ?

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 19-05-08 09:13

Har også ledt efter en manual... uden held
Ned forbi den lokale... eller på biblioteket og låne Haynes Manual for din model, evt. købe den ved boghandlere.
- http://www.haynes.com/

Eller

Kösters motorboghandel i Randers

Nogle gange er der også nogle til salg på QXL .