/ Forside/ Karriere / Offentlige / Told og Skat / Spørgsmål
10  MissXX 893
ejendomsvurderinger
Fra : aaaaa
Vist : 710 gange
500 point
Dato : 18-05-08 15:58

Hej

Kan man se på nettet, hvad boliger i ens kvarter er blevet handlet til?

mvh.
n.c.

Kommentar
Fra : pve

Dato : 18-05-08 16:01
Kommentar
Fra : pve

Dato : 18-05-08 16:01

Ups forkert link

Kommentar
Fra : pve

Dato : 18-05-08 16:02
Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-05-08 16:06

NEJ

Kommentar
Fra : Busken

Dato : 18-05-08 16:38
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-05-08 16:41

Jeg har hørt, at man skulle kunne det, på denne side, men jeg kan nu ikke selv finde det

http://www.boliga.dk/

Kommentar
Fra : Busken

Dato : 18-05-08 16:41

http://www.obligationskurser.dk/ - scroll lidt ned på siden...

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 18-05-08 16:43

Citat
http://www.vurdering.skat.dk/Ejendomsvurdering

Har lige prøvet det første link. Det virker fint

Kommentar
Fra : Busken

Dato : 18-05-08 16:47

I farten troede jeg også, der blev bedt om vurderinger. Det var salgspriser, der blev bedt om.

At vurderingen så afspejler salgspriserne i den foregående periode er en anden sag, men det er lidt ældre oplysninger.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-05-08 16:48

Ejendomsvurderinger og salgspriser er IKKE det samme

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-05-08 16:49

Salgspriser oplyses KUN hvis køber giver tilladelse....

Kommentar
Fra : Busken

Dato : 18-05-08 16:53

Den her er sjov, beregn prisen på dit hus!

http://www.penge.dk/cm/1.988

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 18-05-08 16:54

Citat
Det var salgspriser, der blev bedt om

For filan da også. Ja jeg så også forkert

Kommentar
Fra : Busken

Dato : 18-05-08 16:55
Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 18-05-08 19:04

Refi skrev
Salgspriser oplyses KUN hvis køber giver tilladelse....
Salgsprosen fremgår af skødet. Samtlige skøder er offentligt tilgængelige på tinglysningskontoret

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 18-05-08 19:05

Prøver igen

Refi skrev
Citat
Salgspriser oplyses KUN hvis køber giver tilladelse....

Salgsprisen fremgår af skødet. Samtlige skøder er offentligt tilgængelige på tinglysningskontoret

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-05-08 19:34

Citat
Kan man se på nettet, hvad boliger i ens kvarter er blevet handlet til

Svaret er stadig NEJ....

Med mindre du er i en brance der har elektronisk adgang til oplysningerne...

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 18-05-08 19:40

SVARET ER STADIG NEJ SOM REFI har skrevet.
Der er da ingen ejendomsmægler der ligger alle salgspriser ud på nettet så man kan se hvad ejendommene bliver handlet til på ens vej.

hawaii7

Kommentar
Fra : aaaaa

Dato : 18-05-08 19:43

Hej Alle

Ja det var netop salgspriser og ikke vurderinger jeg var interesseret i. Hvis man vil klage over sin vurdering, ville det være godt at kunne henvise til en konkret salgspris i kvarteret.
Det er jo sikkert ikke godt med "hvad man har hørt".

n.c.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-05-08 19:52

Tja...

Er jeres huse ens kan du jo spørge naboerne....

Er de IKKE ens kan du højst få et fingerpeg (m3 pris) - det ændrer næppe vurderingen med mindre det er meget store udsving det drejer sig om.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-05-08 19:53

Men du kan da se hvor meget den er steget i procent siden sidste og så sammenligne med dem du kan få oplysninger fra af dine naboer.....

Kommentar
Fra : aaaaa

Dato : 18-05-08 19:58

Husene er ens og vurderingen er den samme for alle huse.
Tinglysninger ved ejendomssalg blev ihvertfald for nogle år siden offentliggjort i aviserne,
n.c.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-05-08 20:08

Det er som sagt kun hvis køber/sælger giver tilladelse - og det gør de sjældent....

Men er ejendommene solgt på samme tid som nye er priserne jo ingen hemmelighed

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 500 point
Dato : 18-05-08 21:13

Du trækker bare en tingbogsoplysning til 175 kr., så har du faktisk handelspris.. statstiden og andre aviser må IKKE off. handelsprisen når det er aftalt i skødet. Men tingbogen kan du ALTID se prisen

herfra http://www.boligdebatten.dk/onskelisten/173-solgte-fra-i-gar-til-i-dag.html

så kan du da få oplyst en gang for alle hvad prisen på et hus i kvarteret er handlet til, desværre kan du ikke få oplysningerne gratis

Kommentar
Fra : achtonfem

Dato : 19-05-08 08:55

Refi kan ikke svaret så ergo findes det ikke !! Skynd dig at give ham pointene ellers bliver han ved ind til han får dem, i en mere og mere "overbevisende" tone.

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 19-05-08 09:04

Nej, jeg har heller ikke kendskab til faktiske salgspriser på nettet. Med eller uden tilladelse fra parterne.

Det bedste/billigste alternativ er at besøge tinglysningskontoret i dets åbningstid. Det er gratis og der er som regel hjælp til at komme igang. Ikke spor besværligt. Men åbningstiderne er ofte begrænsede.

Godkendelse af svar
Fra : aaaaa

Dato : 20-05-08 21:06

Tak for svaret Nordsted1.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-05-08 21:08

Selv tak