/ Forside/ Interesser / Hus og have / Møbel-reparationer / Spørgsmål
10  transor 665
Det ene ben brækket af !
Fra : Sygate
Vist : 496 gange
300 point
Dato : 18-05-08 11:21

Hejsa !

Jeg har lige fået en sofa af min storesøster. Det ene ben var noget løst i det. Da jeg skulle flytte den kom 3x34 manden til at brække den. Belastende, men jeg skulle jo nok have oplyst ham om svagheden. Han skulle jo også spille stærk mand og agere ligeglad med alt, inkl. mine ting. Måske troede han at han var en overlegen mand, fordi han var et hoved højere end mig.

Men bortset fra det, så sad benet på et stykke træ. Skruet op i.
Er det mon muligt at få lavet det igen?
Eller kan det ikke betale sig?

Det er (Var) en sofa til ca. 16.000 kr. Så hvis det kun koster et par tusind at få den lavet er det vel ok..

Skal jeg bare kontakte en møbel etellerandet?
Hvad hedder en sådan mand/kvinde der laver den slags?

Er der nogen der kender en i københanvsområdet?
Jeg vil også meget gerne have syet en af hynderne.

Tak.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 18-05-08 11:47

Har 3x34 ikke en forsikring, der dækker beskadigelsen ?

Ja det er muligt at få det lavet. Blev gevindet også ødelagt. Du kan evt. kontakte forretningen, der har solgt sofaen .Det er da muligt, at du kan købe et nyt ben.

Syet en af hynderne, kontakt et renseri, de samarbejder ofte med en systue.

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 18-05-08 12:20

Hejsa !

Nej benet er lavet af metal. Det fejler ikke noget.
Det er opppe under selve sofaen på et langt træbrædt af benet sad fast. Det er det der er flækket.

Kan man ikke få en mand hjem til en der laver det?

(Beklager mine sure rønnebær i første indlæg, jeg var ret irriteret over det, da jeg nu skal have en sofa stående på højkanat en uge eller 2 inden jeg får en eller anden til at lave det.)

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 300 point
Dato : 18-05-08 12:37

Det kan en snedker ( evt. en møbelsnedker) klare. Dem er der vel nogle af i København og området.

Men har du sagt til 3x34, at sofaen er blevet ødelagt under transporten?

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 18-05-08 12:43

Nej jeg har ikke nævnt det. de er sikkert ligeglade.
Det var jo også det svage punkt og jeg glemte at nævne det.
Så jeg får sikkert intet ud af det.

Men tak for hjælpen. Jeg får en møbelsnedker herhjem..

Godkendelse af svar
Fra : Sygate

Dato : 18-05-08 12:44

Tak for svaret ans.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 18-05-08 12:51

Jeg mener, at 3x34 har en forsikring , der dækker skaden, men det skulle du have gjort opmærksom på med det samme.

Men held og lykke med din "nye" sofa

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 18-05-08 12:56

M.h.t. syning af hynden, kan det muligvis være en opgave for en møbelpolstrer. Ellers kig i omgangskredsen, om der er en der er ferm med nål og tråd (evt. symaskine).