/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Mellem uddannelser / Spørgsmål
10  erling_l 510
HHx eksamensplan?
Fra : madsemillarsen
Vist : 571 gange
100 point
Dato : 16-05-08 23:19

Hej

Går på hhx 1. år

Snakkede med en ven som sagde at jeg faktisk skulle have fået at vide i dag, om jeg skal op i noget eller ej... Det skulle stå i en ny bekendtgørelse
Men mine lærere har sagt at vi får det at vide sidste skoledag, d. 6 juni.

Nogle som kan hjælpe på dette område?
For synes det er for dårligt, hvis det er rigtigt at vi skulle have haft det at vide i dag...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-05-08 23:24

Min søn som går på gymnasiet fik oplyst den 9.5 hvilke fag han skulle op i, så at du skulle få det oplyst i dag vil da lyde fornuftigt nok, da du skal til skriftlige eksamer..

Men så vidt jeg ved skal i starte sommerferie senere end gymnasierne... de starter ferie den 27.6.

Har din skole ikke en hjemmeside, hvor du kan læse dig frem til hvornår datoerne bliver??

Kommentar
Fra : madsemillarsen

Dato : 16-05-08 23:27

Vi starter også rigtig sommerferie d. 27/6 men har læseferie imellem 6/6 og 27/6.

Og nej jeg skal ikke til skriftlig eksamen, det eneste jeg kan komme op i er samf. c og det er mundligt.

Tror ikke min skoleshjemmeside oplyser det, kan lige kigge, men tror det ikke.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-05-08 08:18

Når du "kun" skal op i et mundtlig fag, er der også tid nok, så bare slap af og nyd vejret, du kan jo evt. bare starte op med læseriet

Pøj pøj med din eksame

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-05-08 11:11

Eksamenskalender offentliggøres fredag den 16. maj 2008. Første mundtlige eksamensdag kan finde sted 8 kalenderdage efter offentliggørelse af den aktuelle eksamenskalender. Sidste mundtlige eksamensdag er 25. juni 2008. Sommerferien begynder den sidste lørdag i juni måned. Sagsnummer 057.252.021 10. november 2006 /rettet 6. februar 2008
--------------------------------------------------------------------------------

http://66.102.9.104/search?q=cache:38jeW12N9jAJ:us.uvm.dk/gym/eksamen/documents/Eksamenskalenderhhx2008.02.pdf+hhx%2Beksamen%2B2008&hl=da&ct=clnk&cd=1&gl=dk

Som jeg læser det, er det den skriftlige eksamenskalender, der blev offentliggjort den 16. maj 08.

De mundtlige eksamener planlægger "skolerne" selv, når de skriftlige eksamener er overstået.

Så det er sikkert rigtigt, at du den 06.06.08 får at vide, hvornår du skal til mundtlig eksamen, men du er da heldig, at det kun er 1 fag du skal op i.

God eksamenslæsning

Kommentar
Fra : Alperc

Dato : 18-05-08 22:22

Min bror går i STX. Han mente, at han skulle op i eksamen nær den 6.