/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Grafitti maling
Fra : gajl
Vist : 1342 gange
100 point
Dato : 16-05-08 22:22

Der er desværre nogle der har skrevet grafitti på vores campingvogn. Er der nogle der ved hvordan man bedst får det vasket af
Hilsen gajl

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-05-08 22:25

Det skal du slet ikke begynde på at bakse med, hvis du har din campingvogn forsikret.

Jeg kender en anden kandu'er der fik stjålet og overmalet sin c-vogn, der blev den vasket og renset
via forsikringen

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 16-05-08 22:29

Citat
hvis du har din campingvogn forsikret

Hvis ikke kan du købe selvrens produkter her
http://www.graffitipatruljen.dk/gds.html

Kommentar
Fra : transor

Dato : 17-05-08 00:17

Campingvognen er lakeret.
Grafittien er også med en slags lak.

Derfor vilde midler, som kan fjerne grafitti også meget let risikere at skade vognens lak.

Grafittiipatruljen anbefaler da også en nylakering i forbindelse med fjernelse af grafitti.

Jeg vil tro at jo længere tid grafittien har siddet og hærdet, jo sværere er det for diverse midler at kende forskel på grafittilakken og vognens originale lak.

Hvis vognen for nylig har fåe polish eller voks, er der dog en chance for at grafittien binde så dårligt at den kan vaskes af med en god malingsfjerner , uden skrappe opløsningsmidler.

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 17-05-08 01:20

Typiske dækninger ved kasko:
Forsikringen dækker tab eller beskadigelse ved:
• brand, lynnedslag, eksplosion • færdselsuheld • nedstyrtende genstande • nedstyrtning af luftfartøj eller dele deraf • tilfældig udstrømning af vand fra sædvanlige autocamperinstallationer • storm, herunder skypumpe og den derved forvoldt nedbørsskade, forudsat at der kan også kan påvises skade på campingvognen • hærværk• tyveri fra campingvognen, når denne har været forsvarligt aflåset.

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 17-05-08 07:33

http://www.danskfugeteknik.dk/graffitiafrensning/

Dette firma har noget af landes bedste graffiti, midler.
Jeg har selv brugt ham en gang, på vores husvæg.
Ham der har det hedder Carsten, meget flink.

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 17-05-08 07:34

Hov hvis jeg lige må tilføje... "For Fa...." hvor det da bare træls der e nogen der har gjordt sådan noget...