/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Plæneklipper - snor
Fra : misslykke
Vist : 2009 gange
20 point
Dato : 15-05-08 20:24

Hej
Jeg har lige været ude og klippe græs, så gik den i stå. Da jeg så ville starte den igen, ville snoren kun køre ca. 20 cm ud og det er jo ikke nok til at starte på. Jeg har prøvet at skrue toppen af men kan ikke komme ind til snoren for at se om der sidder noget fast.
Er der nogen som har et forslag hvad jeg kan gøre?????

Hilsen misslykke

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 15-05-08 21:20

Skru toppen af

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 15-05-08 22:17

Du skal have de 4 bolte af fra skjoldet. Der sidder 2 i hver ende.Så vender du skjoldet og kan se hvad der er galt Det lyder som om at snoren har viklet sig ind i noget

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 16-05-08 07:29

Klarer du ikke den enkle opgave så find en mek.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 16-05-08 11:30

Godt gået... uden at vide hvilken type/mærke plæneklipper, der er tale om
Gennemse:
http://www.google.dk/search?hl=da&q=Udskiftning+af+startsnor+i+pl%C3%A6neklipper&meta=
Go' weekend til alle

Kommentar
Fra : transor

Dato : 16-05-08 12:53

Tag tændrørsledningen af- for en sikkerhedsskyld. Vip plæneklippern me luftfilteret op ad, så du kan komme til at dreje kniven med hånden.
Hvis den sidderfast, og ikke kan drejes, har du kørt motoren i smadder og det er nemmest at købe en ny maskine.

Næste gang lærer du at skifte olie i tide og checkke oliestande inden start.

Det er næsten kun oliemangel, eller for gammel olie, som kan ødelægge en græsslåmaskinemotor.

Hvis kniven kan dreje rundt men snoren ikke trækkes ud, får du er værksted til at ordne det.

Du lyder ikke som nok" gør det selv" til at klare det uden hjælp.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 16-05-08 13:04

Typisk transor bemærkning

Kommentar
Fra : misslykke

Dato : 16-05-08 20:25

Tak for alle kommentarer.
Der er olie nok på dyret. Men det ender sikkert med en tur på værkstedet for jeg kan ikke løsne bolte.

Go weekend til alle

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 17-05-08 01:07

Hvis du bor i nærheden af næstved må du jo sige til