/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Højere uddannelser / Spørgsmål
10  3773 570
Værnepligt og lægeerklæring
Fra : JakobDybro
Vist : 474 gange
20 point
Dato : 15-05-08 19:00

Knap 40 % af alle værnepligtige bliver kasseret på sessionen.
Forsvaret siger, det skyldes de unges dårlige helbred. Men er det rigtigt?

Mange får en lægeerklæring fra deres egen læge og bliver fritaget.

Hvis du blev fritaget for med en lægeerklæring, så hjælp mig ved at svare på fem enkle spørgsmål:

http://kortlink.dk/59tm

Dine svar er anonyme og skal bruges i en statistik, der skal offentliggøres i en journalistisk artikel.

Vh Jakob Dybro Johansen, Danmarks Journalisthøjskole
(tlf. 22 78 12 68)

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 15-05-08 19:05

Citat
Mange får en lægeerklæring fra deres egen læge og bliver fritaget

Det tror jeg simpelthen ikke på, med mindre man mangler et ben eller er blind osv. Sessionslægerne afgør enevældigt, om man skal fritages for militærtjeneste.

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 15-05-08 19:16

Det er nogle humbuge og simolander og (drengerøve)

Kommentar
Fra : ans

Dato : 15-05-08 20:31

Jeg synes du skulle tage ud til nogle kasserner, spørg der.

Når jeg læser denne side

http://forsvaretsuddannelser.dk/ForsvaretsDagOgVaernepligt/Pages/udfaldet_af_sessionerne_paa_landsplan.aspx

så er tallet af uegnet faldet siden 2002

Men er det til en eksamensopgave, du skal bruge informationerne ????

Citat
Jeg hedder Jakob Dybro Johansen og er studerende på Danmarks Journalisthøjskole.

Dine svar er anonyme. De skal indgå i en statistik, der skal offentliggøres i en artikel.

Svarfristen er onsdag den 21. maj klokken 8:00.

Artikel og artikel, er det ikke en eksamensopgave ?

Let rumpeteren og tag ud til en eller flere kaserner, så bliver du en god journalist

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 15-05-08 21:18

Det nytter ikke at gå ud på kassernerne og spørge! Man får simpelthen ikke lov. Soldaterne må ikke udtale sig. Derfor bliver han henvist til presseoficeren. Når man en sjælden gang hører menige udtale sig i f.eks fjernsyn, så er det efter" særlig tilladelse"

Kommentar
Fra : ans

Dato : 15-05-08 21:49

valde.

Det er jo heller ikke soldaterne, den kommende journalist skal spørge !!!!! , de ved jo ikke hvorfor andre er blevet kasseret.
Det er dem med kors,bånd, så var der stjerner på, der ved noget om det.

Men opsøgende arbejde på steder, hvor oplysningwer kan gives, viser meget om personen. At søge her på kandu, det giver jeg ikke meget for.

Og dette skema

http://www.surveymonkey.com/s.aspx?sm=88nHPkg4U_2f0kTtEQYt7Haw_3d_3d

det kan jo ikke bruges til noget som helst.

Alle kan jo bare svare helt hen i "vejret" som ikke vil give nogen mening, men hvis JakobDybro kan overbevise sine censorer om at det er korrekt, så er han dygtig.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 15-05-08 21:59

Jamen Ans tror du virkelig at dem med kors bånd og stjerner er dem der har en lægeerklærimg

Lad dog manden lave sin undersøgelse og lad censorerne bedømme dem som de synes.