/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Ekstern harddisk, stopper com.
Fra : SjalaJonez
Vist : 686 gange
200 point
Dato : 15-05-08 08:40

Hey

Når jeg sætter min ekstern harddisk til min computer, kommer der den velkendte "Biip" lyd som om at det er tilsluttet. Når jeg så går ind i Denne Computer, så fryser min computer totalt sammen og jeg kan ingenting gøre, men lige så snart at jeg tager USB stikket ud eller slukker for harddisken så virker den fint igen.
Det er ikke sket noget med harddisken, altså væltet, tabt, osv.. det er bare lige pluselig sket fra den ene dag til den anden. Jeg har prøvet den på en anden computer og der gør den præcis det samme.

Før startede den også med at køre automatisk det gør den heller ikke mere.
Jeg har også en anden ekstern harddisk og den køre uden problemer på computeren, så hvad kan der være galt, kan nogle hjælpe mig?

Cheers..

Kommentar
Fra : SjalaJonez

Dato : 15-05-08 08:51

skal lige sies at jeg heller ikke kan se den i diskhåntering, men hvis jeg er i diskhåntering og slukker den så kommer der meget meget hurtigt lige en op hvor der står (H) men den er lige så hurtigt væk igen...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-05-08 09:04

1. Er din eksterne sat som MAster.
2. Har du sat strømforsyning til den eksterne.
Det er ikke alle comp som kan trække en harddisk direkte på USB stikket.

Kommentar
Fra : SjalaJonez

Dato : 15-05-08 09:22

der er strømforsyning til.

Sat som master? det ved jeg ikke hvordan man gør.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-05-08 11:08

Hvis du har købt en samlet ekstern harddisk er den sat som master.

USB haddiske tilsluttes efter at computeren er startet op.

Kommentar
Fra : SjalaJonez

Dato : 15-05-08 12:55

okey, men kan jeg lave det om? det er bare underligt at den har virket upåklageligt før, men gør det der nu.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-05-08 16:45

Hvis den har virket før så skal der ikke laves noget om.

Tænd comp > sæt USB HD til og tændfor strømmen til den

Nu skal den vise sig her:

H-klik på computer og vælg administrer > diskhåndtering

(her ses min eksterne som dog er defekt)
http://Billedeupload.dk/showpic-2071.jpg