/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
ømme ben
Fra : sansemotorik
Vist : 2656 gange
50 point
Dato : 13-05-08 23:43

Kære alle

Er der mon nogen, som har erfaring med ømme lægge og hælspore? Min søn på 13 år må desværre holde pause fra fodbold på grund af disse gener. Det virker som om, der er væske i hans ben, og han har svært ved at træde på sin ene hæl.

Indlæg er købt og pause fra fodbold iværksat. Er der mon andre gode forslag til bedring? Evt. behandlingsform

kh
Marianne

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 13-05-08 23:55

Massage og benene op

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 13-05-08 23:55

Det lyder som overbelastede Archillessener. Han skal sidde med benene på en fodskammel og slappe af når det gør ondt.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 13-05-08 23:57

Hej med dig.
Det er da utroligt uheldigt for gutten,
Prøv og læs liodt her om hælspore. Tror det er bedst at smutte forbi lægen.
Citat
www.netdoktor.dk/sygdomme

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 14-05-08 00:03

Hej

Det er nok en læge som er bedre til at rådgive end mig men:

Du efterlyser

Citat
Er der mon andre gode forslag til bedring? Evt. behandlingsform

Derfor denne link, og god bedring.

http://www.dsgnet.dk/Sites/artsym/akillessene%20bet%C3%A6ndelse.asp

mvh Smokei

Kommentar
Fra : sansemotorik

Dato : 14-05-08 00:29

tak for de hurtige svar.

Daniel er ivrig sportsudøver, så ikke nyopstartet i forhold til den fysiske del. Måske det kan være et "teenagekompleks".

Hører der er flere kammerater med samme problem, men hjælper jo ikke den enkelte, så kigger glædeligt nærmere på tilsendte links.

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 14-05-08 08:09

Om end ikke en kur, så er cykling og svømning godt og de eneste sport og motionsformer der kan bruges når der er hælsporer.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 14-05-08 11:56

Vokseværk hos unge er et almindeligt problem, tal med lægen. Der er ikke rigtigt noget at gøre ved det, børn vokser og musklerne vokser ved at knoglerne vokser først og så trækker i musklerne indtil de begynder at vokse. Derfor smerterne fra ømme muskler.
Lægmusklen hæfter lige under hælen, derfor får han ondt i hælen.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 14-05-08 14:31

---Er det en læge, der har stillet diagnosen " hælspore"? Jeg synes det lyder usandsynligt hos en 13-årig dreng.
Der ER faktisk noget, man kalder for vokseværk i hælen som især forekommer hos drenge i alderen 10-14 år, --som spiller meget fodbold:

http://www.foddoktor.dk/?Fodlidelser:Voksev%E6rk_i_h%E6len

Hvis du ikke mener, at det er det, så kik lidt rundt på foddoktor-siden. Den er egentlig ret god til at finde diagnoser på smerter i fødderne...