/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
CDI Texas 50/4
Fra : Birthe88ofc
Vist : 1320 gange
20 point
Dato : 13-05-08 19:02

Hej, jeg har en 30'er Texas Free 50/4, som også er begrænset på cdi'en, har leget med en tanke om at skifte cd'ien, beholde de andre begrænsninger, og så gøre det muligt at skifte fra den ene cdi til den anden ved hjælp at en kontakt, så mit spørgsmål er så om det ville give noget at skifte cdi'en uden at pille skiven osv. ( min tanke var at kunne få den op på 45-50 stykker ved hjælp af en cdi fra knallert 45 el lign ) Ideén er jo at jeg skal kunne gøre den lovlig blot ved at slukke motoren, og skifte over på den anden cdi ved hjælp af en kontakt ( grunden til dette er at jeg er blevet stoppet for mange gange tidligere og har brug for lidt skjult hastighed )

nogen der har prøvet at bruge en anden cdi uden at fjerne de øvrige begrænsninger ?

Kommentar
Fra : Spotbot

Dato : 14-05-08 14:12

den kan bare tage flere omdrejninger, det er det eneste du får ud af det.. og en knallert der kan tage flere omdrejninger MED skive, går MEGET hurtigere i stykker, fjern skriven, så kan den køre hurtigere på lavere omdrejninger

Kommentar
Fra : Birthe88ofc

Dato : 14-05-08 18:46

jo, men er det ikke kun remmen jeg slider hurtigere? eller arbejder den for hårdt for det?, det er dog heller ikke ment sådan at den hele tiden skal køre sådan, men at jeg på lange strækninger lige kan trykke "turbo" på:D

Kommentar
Fra : dj-reco

Dato : 14-05-08 22:15

det giver mere hvis du piller skriven og sætter et andet udstødning på og om dyse den og en anden cdi

Kommentar
Fra : Birthe88ofc

Dato : 15-05-08 03:09

Dj reco jeg er udemærket godt klar over hvordan jeg får den til at rende stærkt hvis du havde læst hva jeg skrev så burde det ikke være så svært at forstå at det skulle fungere som et slags "panser-værn"

Kommentar
Fra : Spotbot

Dato : 15-05-08 14:55

Men nej det ville være hårdt for cylinder og stempel og krumtap da den tager alt for mange omdrejninger så, fjern skiven i stedet og lad cdi'en være standard.. det også langt billigere i benzin

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 16-05-08 00:39

Nå så det nok derfor min scooter ikke kører så langt på literen når du skriver det med skiven. Selvom jeg ikke ved om min har sådan en skive.

Nu det ik for at lyde skide klog eller noget men hvis du er blevet stoppet mange gange og fået bøder osv og gerne vil kører 45-50 hvorfor køber du så ikke en 45 knallert ? Det kræver selvfølgeligt kørekort og nummer pladen koster lidt ekstra men ellers er det jo lige det du søger hvis du alligevel skal have kørekort senere.

Men altså kan godt forstå du gerne vil have en turboknap.
Er det ikke lige meget hvilken udstødning der sidder på en 4takt kommer den til at kører hurtigere ved at skifte den ?

Jeg har læst at der var nogen der havde en CDI hvor man bare skulle klippe en grøn ledning over så kunne CDI'en ikke måle hastigheden på baghjulet også kunne den ikke begrænse den, så hvad at lave kontakten der så er det jo lige det du søger men jeg aner ikke noget om det jeg læste det bare.

Kommentar
Fra : Spotbot

Dato : 21-05-08 15:50

CDI'en måler ikke hastigheden på baghjulet :P

Den ved hvor mange omdrejninger motoren tager jo, og så siger den stop et sted og vil ikke gå højere op.. Fordi skiven sidder i, så når den de omdrejninger meget hurtigt.. Det er i øvrigt helt absurt og dumt at begynde at tune en scooter uden at fjerne skiven.. det går i stykker alt for hurtigt, fordi den ikke kan køre helt ud i gear..

http://www.billig-scooter.dk/about49.html

En lille guide - princippet er det samme på alle scootere

Kommentar
Fra : Spotbot

Dato : 21-05-08 15:52

Og ja, benzin økonomien gik fra 25km/l til 33km/l på min

Kommentar
Fra : krille3000

Dato : 05-06-08 01:40

hvis du ikke piller skiven hjelper det ikke at skifte CDI

Kommentar
Fra : Spotbot

Dato : 31-07-08 13:34

Død ?? af at køre for stærkt, eller ??