/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Trådløst netværk
Fra : Nick10
Vist : 552 gange
30 point
Dato : 13-05-08 17:50

Trådløst netværk er jo en dejlig opfindelse hvis man kan nå det.
Uheldigvis ligger mit værste lidt væk fra vores acces punkt.
Jeg havde tænkt mig at købe et trådløst usb stik for at kunne fange signalet men er det overhoved noget der holdet?
Jeg har fundet en men kan den fange signalet, der er ca. 10 meter og den skal igennem 2 gulve ca. 30 cm og 2 væge 20 cm, den ene beton den anden gips.
http://edbpriser.dk/Products/listprices.asp?ID=393818

Nick 10

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 13-05-08 17:53

Den modtage/sender der er indbygget i din computer er som regl ikke dårligere end dem man kan købe som USB. Du skal nok hellere overveje og skrue op for effekten på dit access punkt.

Kommentar
Fra : Nick10

Dato : 13-05-08 18:05

du mener jeg skal købe et nyt access punkt?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 13-05-08 18:07

nej det mener jeg ikke, jeg ved jo ikke hvor gammelt det du har er og jeg ved heller ikke vhvordan du har konfigueret det.

Kommentar
Fra : Nick10

Dato : 13-05-08 18:25

det er vel et par år gammelt og hvordan kan jeg konfigurere det så det rækker længere?
jeg har
http://www.zyxel.dk/web/product_family_detail.php?PC1indexflag=20040520161256&CategoryGroupNo=43DE5D47-D86D-4D0F-8F5A-5B9D82A2D95A

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 13-05-08 20:00

Nu skal jeg lige forstå dig korrekt. Bor du i et hus med stue-, 1.- og 2. etage, hvor routeren står i stueetagen og du prøver og og komme på nettet på 2. etage? Er det tilfældt så skal du nok invistere i et access point.

Det er svært og konfigurere et wireless LAN til lange afstande, når det både skal dække korte og lange afstande. Du skal i hvert fald sætte den til "Mixed" ved valg af teknologi(B/G), og når du så kun har en router/access point, så er det lige meget hvilken channel du vælger. Og så er der placeringen af selve router/access pointet, placer det helst midt i huset/lejligheden, når du nu har flere etager der skal dækkes, så vil jeg anbefalde dig at du lader den ene antenne stå vandret og den anden lodret. Det tror jeg er den mest optimale måde at gøre det på, hvis det ikke virker, ja så skal der enten et ekstra access point til eller et nyt med flere indstillings muligheder, men det bliver også dyrere.

virker det ikke , ja så må du skrive igen.

Kommentar
Fra : Nick10

Dato : 13-05-08 20:26

Kan ikke lige se hvor jeg skal sætte den til mixed.
Jeg har overvejet at købe det nye Draft udstyr,

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-05-08 20:41

Det nye draft udstyr skal sidde i begge ender, for at kunne virke optimalt.
Jeg kan ikke lige se tilslutningen men hvis det er USB så kan du forlænge USB kablet og på den måde få sat det accesspoint et godt sted.
Men du har en del odds imod dig især gennem beton som måske er på skrå (= dobbelt tykkelse)
Måske kan dit accesspoint agere som repiter og derved forstærke signalet.

Den bør ikke sidde udendørs.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-05-08 20:56

repeater

Kommentar
Fra : severino

Dato : 13-05-08 21:12

Hvis det er dig selv, der administrere routerens accesspoint, så start med at gå ind i menuen, og få det til at køre med maximal signal.
Hvis du har sat sikkerheden op i routeren, så slå det fra, så du har fri adgang. Du kan altid slå det til igen, når der er forbindelse.
Nu kan du gå ind i routerens log, og se om din maskine (10 meter væk) har forsøgt at komme på. Her vil du kunne se dens MAC adresse.
Husk de vigtigste elementer er antennerne. En lodret antenne på routeren, vil altid udstråle i vandret plan, i forhold til antennens lodrette position. Den vil være rundstrålet, hvilket vil sige at dens signal udstråles 360° rundt i vandret plan. Så hvis du ikke er på samme etage, må du ændre antennens hældning, så signalet stråles i retning af brugerstedet.
Modtagerforholdet betyder også utroligt meget, og antenner skal ikke være for tæt på andre ting der kan danne skygger for signalet. Personer der bevæger sig rundt i nærheden af antenner, vil danne forstyrelser, og bringe antennen ud af impedans.
Antenner kan være vanskeligt at få til at køre ordentligt, og kræver en del viden om antenneteknik.