/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Sexualitet / Spørgsmål
10  piaskov 789
Rødehunde?
Fra : Laika_pigen
Vist : 712 gange
100 point
Dato : 13-05-08 13:16

Jeg er blevet gravid og har fået taget en masse blodprøver.

Lægen har så lige haft ringet til mig idag for spurgt om jeg ikke har fået mine MFR vacciner som barn.

Det har jeg og har dem begge to på et orange kort fra lægen med hans stempel og underskrift.

Men Lægen fortæller mig at jeg er EMMUN over for rødehunde?

Hvad vil det betyde? Og er det skadeligt for mit ventende barn?

Hilsen Laika_Pigen.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 13-05-08 13:17

Tillykke med det...... Er du glad???

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 13-05-08 13:22

Det jeg mener er, at jeg er glad på dine vegne

Kommentar
Fra : Laika_pigen

Dato : 13-05-08 13:22

Ja det kan du tro jeg er.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 13-05-08 13:23

Kanon Laika.....

Accepteret svar
Fra : HelleBirgitte

Modtaget 110 point
Dato : 13-05-08 13:25

Også tillykke fra mig

Netdoktoren skriver sådan:

Citat
Hvis man er immun over for en sygdom som eksempelvis røde hunde, betyder det, at man er beskyttet mod røde hunde-smitte resten af livet, enten fordi man selv har haft røde hunde, eller fordi man er vaccineret. Man bliver således ikke smittet med røde hunde, selvom man har været sammen med et sygt barn.
http://babyklub.netdoktor.dk/dk/babyklub/learning/pregnancy/article.jsp?articleIdent=dk.babyklub.learning.pregnancy.dk_babyklub_xmlarticle_000931

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 13-05-08 13:25

Røde hunde har jeg ikke en stand forskid på, udover at jeg ved de ikke skal luftes

Kommentar
Fra : Laika_pigen

Dato : 13-05-08 13:26

Citat
Men Lægen fortæller mig at jeg er EMMUN over for rødehunde?

So sorry. Der skulle stå at jeg IKKE er EMMUN over for rødehunde.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 13-05-08 13:29

Okay jeg forstår hvis du er lidt forvirret, når du lige har fået den gode nyhed

Jeg syntes, du skal få en snak med din læge om det

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 13-05-08 13:30

Hmmmm. Det er ikke for sjov, men tag det nu roligt......

http://www.min-mave.dk/index.php?vis=artikler&gaatil=327&id=57

Kommentar
Fra : Laika_pigen

Dato : 13-05-08 13:34

Citat
Bliver du smittet i den meget tidlige graviditet (allerede inden du selv ved, du er gravid. Dvs. indenfor de første 5 uger efter din sidste menstruations første dag) vil risikoen for at fosteret udvikler alvorlige misdannelser være mellem 35-50 %. Allerede når du er i 3 måned (omkring uge 10-13) vil risikoen for alvorligere misdannelser være faldet til 10-15 %. Derefter vil risikoen være meget lille.

Så er jeg da glad for jeg snart er 12 uger henne.

Men mange tak for svarene. Forstår bare ikke helt hvorfor han kan sige jeg IKKE er Emmun over for de rødehunde når jeg blev vaccineret både da jeg var 5 og 11 år

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 13-05-08 13:39

Nahhh det var ikek meget svar du fik fra mig. Jeg skræmte dig vist mere end nødvendigt, men jeg synes sgu ikek den sygdom og graviditet er for sjov. Jeg synes du skal snakke med en sagkyndig foruden din læge, evt på sygehuset.

Al mulig lykke til dig og den nye lille gøj

Kommentar
Fra : Laika_pigen

Dato : 13-05-08 13:43

Tak. Skal til lægen på Tirsdag.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 13-05-08 13:53

pøj pøj

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 13-05-08 13:54

Ja som Klumme siger snak med en sagktndig - for at blive beroliget - Det er kun i den allerførste tid af graviditeten der kan være fare for fosteret; Men nu har du levet et "langt" liv uden at blive smittet, så mon ikke du også kan undgå smitte de næste 6 måneder?

Til lykke med det"

Kommentar
Fra : Laika_pigen

Dato : 13-05-08 14:01

Jo mon ikke jeg kan klare 6 måneder mere.

Og tak skal i ha.

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 13-05-08 14:01

Lægen kan meget hurtigt ved en simpel blodprøve konstatere om du har haft røde hunde.

Har du ikke det, ved jeg ikke om han vil vaccinere dig, når du allerede er gravid, men ellers må du give ALLE i din omgangskrds besked på, at hvis de har været i nærheden af en med rødehunde (hvad enten de er immune selv eller ej), så kan du ikke være sammen med dem, under inkubaktionstiden.

Røde hunde er ikke så mart at få, når man er gravid. Det kan virkelig skade barnet.

men heldigvis er der ikke så mange med rødehunde idag, takket være vaccinen.

Men held og lykke.

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 13-05-08 16:18

fra mig

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 13-05-08 16:49

Røde hunde ødelægger ikke noget efter de første måneder. Og er du ikke immun så er det måske en god ide at blive vaccineret igen inden en evt. næste graviditet.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 13-05-08 17:02

Nå... Det gik jo godt alligevel..
Tillykke med den vordende baby. Jeg går ud fra, at det er din første?
Men måske ikke din sidste?

Så lige så snart du har født, så kan det være, at det er en god ide at blive vaccineret mod røde hunde. For måske er du mindre heldig næste gang du bliver gravid..

Jeg ved ikke, hvorfor din vaccination ikke har virket dengang du var barn. Har du et vaccinationskort eller sådan noget bevis på, at du er blevet vaccineret? For hvis du har søskende, så kan forældre tit rende sur i hvem der er blevet vaccineret hvornår og imod hvad...

Men det er ikke så vigtigt, for du er jo ovre den kritiske periode. Bare du sørger for at blive vaccineret så hurtigt som muligt efter fødslen.

Og godt du har en tid hos lægen. Så kan I få snakket om en eventuel vaccination og hvornår det er bedst.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 13-05-08 17:02

tillykke mange gange. Nu er røde hunde heldigvis ikke så udbredt længere, så du skal være meget uheldig hvis du skulle fange nogen

ÅÅh du går en dejlig tid i møde...

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 13-05-08 17:03

--nåh, jeg ser lige, at du skriver, at du har vaccinationskortet... Så er det ikke en huskefejl..

Kommentar
Fra : sansemotorik

Dato : 13-05-08 23:48

Tillykke med maven. Håber du får en dejlig graviditet uden alt for mange bekymringer. Nyd de små spark og nuet.

kh
Marianne

Kommentar
Fra : Laika_pigen

Dato : 14-05-08 13:35

Takker for de fine Lykønskninger her i tråden.

Jeg har idag fået en snak med lægen fordi jeg har læst en del om det her, via de links jeg har fået og fundet andre sider på nettet.

Lægen fortalte mig at for en sikkerhedskyld vil han ta blodprøver på mig hver 14.dag ind til jeg er i uge 16 for der siger han er så er jeg 3 fulde måneder henne også er der ikke så stor risiko for noget derefter.

Han fortalte mig også at de havde set en del hvor de IKKE var Immune over for Rødehunde TRODS de havde fået 2 vacciner som barn. Hvad det skyldes kunne han ikke svare på. Men ville prøve at finde ud af et eller andet fortalte han. For en forklaring måtte der være på det.
Og når jeg så har født så syntes han bestemt jeg skulle blive vaccineret mod Rødehunde igen, igen, igen. *GG*

Birgitta:
Det er min den første og bestemt ikke den sidste.
Endelig er jeg blevet gravid trods flere læger har sagt at jeg ikke KAN blive gravid så længe jeg er en "Buttet" pige. Og har IKKE PCO eller PCOS.

Godkendelse af svar
Fra : Laika_pigen

Dato : 14-05-08 13:36

Tak for svaret HelleBirgitte.

Mange tak for det Hurtige svar.

God forår og sommer.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 14-05-08 13:44

Det var da noget underligt noget at sige. Der er da masser af buttede piger der får børn i stribevis

Citat
Endelig er jeg blevet gravid trods flere læger har sagt at jeg ikke KAN blive gravid så længe jeg er en "Buttet" pige

Der er jo osse forskel på at være en hammerfed gås på 250 kg. og så en charmerende kvinde, som er lidt erotisk buttet

Årsagen til den manglende graviditet hos de megastore, er at banditten ikke kan nå ind på gydepladsen.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 14-05-08 14:08

Tak skal du have, og rigtig meget held og lykke

Knus fra HelleBirgitte

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 14-05-08 14:11

Citat
flere læger har sagt

Det var lægerne jeg syntes sagde noget underligt. Synes pludselig at det kunne misforstås LOOL