/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / DOS / Spørgsmål
10  Dark_Magi.. 230
USB-nøgle.
Fra : SvThaarup
Vist : 296 gange
20 point
Dato : 13-05-08 10:24

Jeg har, både på min hjemme- og på min sommerhus-adresse, en computer, som kører både på windows og på DOS. Alle mine WordPerfect programmer ligger på DOS.

Derhjemme loadede jeg en USB-nøgle med alle WP-programmer og dokumenter.

Men nu kan jeg ikke loade dem fra USB-nøglen til min computer.

Kan nogen hjælpe ?

På forhånd tak. Evt. tlf. 98 48 76 77. Svend Thaarup.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-05-08 10:38

Har den comp diskette og er det nok med WP 5.1 DK - 6 disketter.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 13-05-08 10:38

Har du gemt programmerne som pakkede filer, eller som upakkede? Og har du kopieret filerne direkte fra din PC eller har du dem på en CD?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-05-08 11:20

Da du har windows på din comp. så prøv at lægge dokumenterne over på en diskette hvis DOS ikke kan læse din USB nøgle.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 16-05-08 17:39

En nøgle er noget til en lås. Din usb-dims er nok ikke en nøgle , men et hukommelsesdims.

Før den virker skal begge computere have et styresystem eller drivere som kan overføre data til og fra den .
Det kan dos normalt ikke . Windows også kun i die nyere versioner.

Der er ikke "alle wp programmer " men kun et ( med mange filer) der skal til.

Men det kan ikke bare kopieres over. Det skal installeres ud fra originalen installationdisketter.

Der skal i princippet også en licens til hver maskine det kører på.