/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
digitalcamara
Fra : Nul7
Vist : 416 gange
200 point
Dato : 12-05-08 20:50

Hej, - jeg prøver!

Jeg har et ellers velfungerende camara, Fuji-fine Pix. F 700
Problem: Mine fotos ligner negativer, - farverne er helt skæve -billedet flimre, hvad kan det være?
Jeg har ikke brugt det i nogen tid ca. 3 mdr. Har skiftet batteri, - memorycart, intet hjælper.
alle indstillingerne har jeg prøvet.
De foto fra tidligere optagelser vises normalt.

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 12-05-08 20:51

Har du også prøvet at gendanne alle fabriksindstillingerne i din menu?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-05-08 21:01

Kan den køre med det memorykort eller har sat et i der er for hurtigt - det prøvede jeg en gang med et Canon s50............det blev til psykodeliske billeder.

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 12-05-08 22:09

Eller er kortet taget ud af computeren uden klik på ikonet dertil?

Måske skal kortet formateres...?

Kommentar
Fra : fotowig

Dato : 14-05-08 00:21

....og husk at formattere kortet I KAMERAET ikke på computeren!

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 14-05-08 20:52

Jeg har forsøgt alle ting, intet hjælper.
Tak for jeres forsø, - I må gerne komme med flere?

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 15-05-08 07:42

Kan du huske, om du har taget billeder lige mod solen...? Det kan jo være, at linsen er ødelagt af det.

Måske kan du stille spørgsmålet/finde svaret på http://kamerasiden.dk/

Eller måske står der et telefon-nr. til en hotline i dine kamerapapirer?

Det er surt, når skidtet går i stykker!

Kommentar
Fra : fotowig

Dato : 15-05-08 21:25

Hej igen. Der er ikke linsen (som man køber hos bageren, kameraer har objektiver) der tager skade af direkte sollys, med selve billedchippen. Det gælder også hvis kameraet har stået fremme i solen, da compaktkameraet ikke har nogen lukker er chippen altid udsat for lys. D.V.S. hvis kameraet bliver udsat for skarpt lys, SELVOM DET ER SLUKKET!!! kan billedchippen taje skade.

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 15-05-08 22:19

Linser eller objektiver...!?

Kamera-amatører ved jo ikke alt, men kan måske godt forstå hinanden alligevel...