/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
hvilket et??
Fra : assies
Vist : 540 gange
100 point
Dato : 12-05-08 20:43

Nogen der kan give fordele og ulemper (og hvormeget du ville betale for det) på disse to.

canon digital ixus 950 IS

og

canon digital ixus 970 IS

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-05-08 20:56

Jeg har næste lige købt dette canon digital ixus 950 IS 1900 fotohuset på fr. sundsvej / NordWest
Det er jeg tilfreds med, bl.a. fordi det er hurtigt til at optage.
Her er forskellen
http://www.canon.dk/for_home/compare_products/loadcomparator.asp?prod=2567B001AA;2048B007;&lang=DK&country=DK&dir=/for_home/product_finder/cameras/digital_camera/ixus/

En umiddelbar forskel er 1x mere zoom 2 m pix mere - på den nye.
Jeg har rigeligt med mine 8 Mpix

Begge camera kan bruge 4 GB SDHC hukommelseskort som dog ikke kan læses af alle kortlæsere men en ny kortlæser koster ca. 200 kr. men kortet kan altid læses fra camera til comp.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-05-08 21:04

Du kan sammenligne her: http://www.canon.dk/For_Home/Product_Finder/Cameras/Digital_Camera/IXUS/index.asp sæt markering ud for de to og klik på Sammenlign, Ixus 950IS koster 1807 kr. og Ixus 970IS koster 2469 kr. så må du overveje om den er 650 kr. mere værd

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-05-08 21:07

Hvis du vælger den dyreste, så kig lige her inden du køber: http://www.mobiludsalg.dk/pi/Canon_PowerShot_S5_IS_8186_2433.aspx den valgte jeg efter at have rådført mig med Kandu brugerne

Kommentar
Fra : assies

Dato : 12-05-08 21:17

Øhhhh, jeg har forsøgt at sammenligne dem, men det er som om jeg ikke bliver klogere af at læse hvad de skriver.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-05-08 21:44

Hvad skal du bruge det til.

Mit 950IS er primært til feriebrug, men bruges også til detalje-dokumentation.

Kommentar
Fra : assies

Dato : 12-05-08 22:02

ferie og familie brug

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-05-08 22:23

Så er der ingen tvivl.......................Canon 950 IS
Og køb så et kort 1 Gb SD = ca. 500 billeder ad gangen i højeste opløsning.

Mit er købt her:
https://webshop.kamerahuset.dk/catalog/

Men de har ikke mit camera 950 IS mere

Kommentar
Fra : assies

Dato : 12-05-08 22:27

Ville du mene at jeg kunne købe det herfra?

Takker for din hjælp.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-05-08 22:31

Det er ingen problem at finde et sted hvor du kan købe Ixus 950IS: http://www.mobiludsalg.dk/pi/Canon_Ixus_950_IS_8667_2433.aspx hurtig og pålidelig betjening, og de svarer gerne på spørgsmål