/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
ingen adgang til netværk
Fra : bjarnebf
Vist : 323 gange
20 point
Dato : 12-05-08 12:38

Hej.
Vi har en router her i huset og vi har 1 stationær og 2 bærebare computer som bruger den. Nu har vi fået et problem med de bærebare, de kan ikke få adgang til filerne på den stationære. Det har de ellers haft før. Begge bærebare er vista og den stationære er xp. Hvis jeg går ind i netværk på de stationære så kommer ikonet og navnet frem på den stationære men hvis jeg vil ind i den, (klikker på ikonet) får jeg en fejlkode ( 0x80070005) og der står adgang nægtet.

Håber nogen kan hjælpe

MVH
bjarnebf

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 12-05-08 12:43

Er der kommet nogen sikkerheds opdateringer på computerne siden I sidste kunne komme ind i mappen?

Det kan være der skal ændres i rettighederne på XP og åbnes lidt for sikkerheden på vista'erne

Kommentar
Fra : bja2

Dato : 12-05-08 14:52

HUSK at give tilladelse i firewall´en

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 12-05-08 15:02

tror ikke det er et firewall isue, det hele forgår jo på LAN, det eneste det kan være er hvis windows firewall er blevet slået til på netkortene.

Kommentar
Fra : bjarnebf

Dato : 13-05-08 17:33

Hej og tak for svarrerne.

Der er jo kommet sp3 til xp og sp1 til begge vista maskiner. Alt er installeret og kører fint og jeg mener også at problemet er kommet før disse opdateringer.

Ja vi har windows firewall på den stationære (xp) og de 2 andre bærebare (vista) kører også med firewall. Nu er jeg ikke expert i computer så jeg ved ikke om det er netkortene. F.eks hvis jeg sætter de 2 vistamaskiner til og finde netværksenheder så kan de godt finde den stationære men jeg har bare ikke adgang, skriver den. I den forbindelse kan man køre en dianogstiksk fejlfinding og den skriver at der ikke er nogen fejl.
Jeg tænkte om der er nogen der ved hvad fejlkoden betyder.

MVH
bjarnebf