/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
hittekat - what to do?
Fra : Bewiched
Vist : 527 gange
100 point
Dato : 10-05-08 21:52

Vi har i et stykke tid, observeret en smuk lille mis komme i vores have for at drikke af havedammen - ikke noget alarmerende i sig selv ..

I dag gik vi ude i haven og den kom igen - så mager, at man kan se rygrad/bækken :(
Det er en lille pige og hun er ufattelig tillidsfuld, jeg fandt lidt mad til hende og hun hakkede maden i sig - var virkelig sulten ..

Vi lod hende gå igen - det kan jo være andres kat, men her til aften kom hun igen og vi har nu taget hende ind ..
Desværre kan vi ikke beholde hende - men hvad kan jeg gøre?
- hun skal jo helst ikke aflives (og nej, det kunne jeg ikke finde på) ..

Jeg vil tage et billede af hende og hænge det op i de lokale forretninger - men tvivler på, at der findes en ejer ..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-05-08 21:54

Citat
men tvivler på, at der findes en ejer ..

Hvorfor tvivler du på det

Er den "mærket" på nogen måder.....

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 10-05-08 22:08

Ring til Kattens værn, Den kan have et mærke under huden eller være øretatoveret, det kan dyrlæge også undersøge. kattens værn betaler- det gør de i hvert fald her. Find en repræsentant for kattens værn i dit lokalområde.

Kommentar
Fra : Bewiched

Dato : 10-05-08 22:08

Jeg ved ikke om hun er chippet - vil ikke betale en bondegård for dyrelæge i weekenden, hun er ikke øremærket ..

Det var ment som: det er tvivlsomt, at der er nogen, der henvender sig ..

Kommentar
Fra : Bewiched

Dato : 10-05-08 22:11

valde -> det vil jeg undersøge og tage kontakt til dem i morgen, tak

Kommentar
Fra : bøllebob

Dato : 10-05-08 22:14

Jeg har stået i samme situation! Katten var ikke tatoveret/chippet og et var ikke en vil kat - snarere en "sommerhuskat" - Jeg kontakte e Kattens Værn, ronning Olgas Vej 4, 2000 Kbh. F, hvor jeg blev rå et til at sætte en anonce i lokalavisen. Jeg var så hel ig at få anbragt katten på en må e i et kærligt kattehjem, i øvrigt!
Hilsen Morten

Kommentar
Fra : Bewiched

Dato : 10-05-08 22:19

^^ det vil jeg ikke kunne nænne, indtil videre bliver hun her og finder vi så ingen ejer, må vi tage den derfra ..

Kommentar
Fra : sismofyt

Dato : 10-05-08 22:41

Der findes også en side på nettet hvor man kan fremlyse fundne dyr med dyrets art, udseende, findested og tidspunkt. Jeg kan ikke huske sidens navn lige nu, men jeg var inde på den for at fremlyse en papegøje, som en af mine kollegaer havde set sidde i et træ med almindelige danske fugle og spise af en ophængt fuglekugle...

Jeg mener Falck samarbejder med forskellige dyreværnsforeninger rundt om i landet. Tjek Kattens Værn, Inges Kattehjem og Dyrenes beskyttelse! Søg råd på deres hjemmesider eller via deres telefonrådgivning.

Jeg købte selv en kat fra Inges kattehjem for fire år siden, men blev nødt til at aflevere den tilbage, fordi den var alt for forstyrret og ikke kunne tåle at jeg ikke var hjemme hos den hele tiden, som jeg var de første to måneder, den boede hos mig. Jeg kunne ikke ligefrem opgive mit job for at gå hjemme hos min kat.

Kommentar
Fra : k1975

Dato : 10-05-08 22:55

Du har gjort en fejl, du har givet katten mad. Derfor kom katten igen. Katten føler nu, at den hører hjemme hos dig. Og du har taget den ind! Det er ikke godt.
Hvis du ikke vil beholde den, så har du gjort den en bjørnetjeneste.

Men du kan jo prøve, om et internat vil tage den.

Men jeg tror ikke, det er en vildkat, så ville den ikke være så tillidsfuld.

Men du kan jo fremlyse den.

Kommentar
Fra : Bewiched

Dato : 10-05-08 22:57

Jeg må prøve mig frem - heldigvis er hun utrolig "modig", hunden er hun fuldkommen ligeglad med - de andre katte jagter hun hen i et hjørne *lol*

- hun kommer ind og sover ved drengene i nat, så hverken hun eller de andre stresses mere end højest nødvendig ..

[URL=http://imageshack.us][img]http://img514.imageshack.us/img514/5525/hittemismediumjy7.jpg[/img][/URL][/url]

Kommentar
Fra : Bewiched

Dato : 10-05-08 22:59

k1975 -> jeg ved godt, at man normalt ikke gør sådan ved en tilløber - og havde den været i ok foderstand, så havde jeg ikke gidet skænke den en tanke - men det er hun jo ikke ..

- jeg kunne skam ikke finde på, at smide hende på gaden igen - hvis ingen kommer og melder sig som ejer, så vil jeg finde nyt hjem til hende ..

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 10-05-08 23:05

hej '
naboen og jeg var i samme situation sidste efterår, der rendte også en sulten kat rundt her hvor vi bor, og naboen som selv har kat kunne heller ikke lade være med at give katten mad og den blev selvfølgelig ved med at komme til hendes havedør for at få noget mad. jeg gik rundt i nabolaget og kimede dørklokker for at høre om nogen kendte til katten ......det var der ingen der gjorde men de havde godt set den gik rundt her, jeg satte efterlysningssedler op i diverse forretninger , og tilsidst trykkede jeg sedler og kom i postkasserne i omegnen. efter 1 måned havde jeg kun fået 2 henvendelser og de sagde begge 2 at det var nogle der havde solgt deres hus og var rejst fra den . imellem tiden var katten jo blevet virkelig dus med min nabo og havde sågar sneget sig ind i huset og lagt sig til at sove og syntes selv at der hørte han da til . så enden på historien blev at nu har naboen 2 katte og han er blevet kastereret og øremærket og har det godt og dyrlægen skyder ham til at være ca. 3 år.

venlig hilsen chicapigen

Kommentar
Fra : Bewiched

Dato : 10-05-08 23:10

godt, at det gik så fint med din nabo og hendes hittemis :D

jeg tror ikke hende her over et år - hun er meget lille og bærer ikke spor af, at have haft killinger ..

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 11-05-08 11:08

Ja har selv været i samme situation. Fandt en sød killing i grøften - desværre helt forslået og med m,ange sår. Tog hende med hjem og gav hende mad og vand. Og ja hende har vi endnu, en dejlig lille kat - prøvede først at finde ejer men ingen henvendte sig, og nænner aldrig at skille mig af med et dyr igen :)
Så hellere beholde dem og tage det der dermed medfølger, så ved jeg de får det godt.

men ja ellers få fat i et kattehjem som så kan finde hende et godt sted - eller ja behold hende da selv :)

Håber du finder ud af noget - hold os opdaterede :)

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 11-05-08 11:09

Jamen så ser det da egentlig også ud til at hun kommer til at kunne komme overens med de andre, så måske det hele går af sig selv :)

Kommentar
Fra : bøllebob

Dato : 11-05-08 11:19

et er og rart at se, at er fin es så mange go e kattevenner. I et an et kattespørgsmål var er en eci eret katteha er er ytre e sig; hvorfor en slags mennesker så ligger på en gruppe om katte...........? Jeg har 3 katte, men vil alti kunne fin e pla s til så an en lille stakkel.
Mvh.
Morten

Kommentar
Fra : Bewiched

Dato : 11-05-08 16:06

I dag går det meget bedre med de andre katte - de har bestemt sig for kollektiv ignorering *Ggg*

- har netop talt med politi, de har desværre ikke nogen efterlysning modtaget på en kat, der kunne ligne hende

Jeg vil hellere end gerne beholde hende selv, som flere af jer foreslår - men vi må kun have 2 husdyr hvor jeg bor og - aehm - den har jeg allerede overskredet ;D

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 12-05-08 10:16

JA men katte tæller ikke så meget som hunde ;)
Så pyt med det gg

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 12-05-08 10:16

der hvor vi boede før måtte vi ingen have, men da der kom en stakkels tilløber kunne jeg da ikke bare sige nej til den......ss

Kommentar
Fra : Bewiched

Dato : 16-05-08 16:21

Der er ikke kommet een eneste henvendelse på hende, så tror vi beholder hende ..
Hun vil ikke ud - i dag stod døren åben lidt og hun kom hen, satte sig og kiggede ud - og da jeg gik ind igen kom hun mig i møde og spænede ind i stuen ..

Hun er kommet til at hedde "lille my" ;D

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 16-05-08 16:37

Det lyder som om du er godkendt som adoptivmor.

Kommentar
Fra : Whee

Dato : 17-05-08 16:25

Siden du har overskredet det kan i lisså godt beholde hende? Det lyder som om i gerne vil.. Jeg fik faktisk min kat på den måde.. :D Han er meget kælen og meget tyk nu.. :D Haha.. En sand solstrålehistorie ^^

Kommentar
Fra : Bewiched

Dato : 17-05-08 17:47

valde -> Ja .. Hun er virkelig en lille smuksak med det lækreste sind :)

Whee -> Nej, det er ikke fordi vi allerede har overskredet kvoten - men fordi jeg ikke kan nænne at smide hende på internat ..
- ikke at der er noget i vejen med internater, ved bare at udbuddet er ekstremt stort og efterspørgsel desværre for lille til voksne katte

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 18-05-08 16:55

dejligt at høre at det vidst ender godt

Kommentar
Fra : Bewiched

Dato : 21-05-08 14:57

vi beholder hende ..

der har ikke været en eneste henvendelse endnu - hverken fra nogen, der tror de kender ejer, ejer eller nogen kommende ejere ..

men hun har det også fint her - er gledet perfekt ind i vores daglige tummerum

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 21-05-08 16:00

Ja i kan roligt beholde hende, skulle nogen beklage sig over i har flere katte end i må, jamen så sig sandheden: "Det er slet ikke vores" "Ja er den ikke fræk den kommer her og lægger sig i sofaen som om den hører til"
Det største problem er om den får kilinger!

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 22-05-08 09:22

Super - se det er jo lidt en solskinshistorie så :)

God fornøjelse med den nytilkomne

Kommentar
Fra : Bewiched

Dato : 27-05-08 07:05

Jo tak - ja, det vil ikke være sjovt med killinger og den med at den selv kommer ind i huset kan jeg desværre ikke bruge, da de ved jeg har indekatte .. ggg

Kommentar
Fra : Natravnen

Dato : 18-06-08 21:39

I kan prøve at se her under *Dyr efterlyses*, om nogen skulle savne hende.
Samme sted kan I selv fremlyse hende.
www.dyrenesbeskyttelse.dk

Hun er desværre nok blevet til en "affaldskat", nu hvor hun ikke er killing længere, eller også er hendes familie flyttet og har "glemt" at tage hende med.
Gudskelov der findes mennesker som jer!

Kommentar
Fra : Bewiched

Dato : 19-06-08 10:29

Jeg har haft hende efterlyst alle steder, men ingen reaktioner ..

Wee - hun er med killinger (var så ment meget ironisk)
- tænkte først, da vi var helt sikre - hun får lov til at beholde een og så må vi se om vi kan afhænde den, men kommer moder moral op i mig - hvem F***** er jeg, at skulle være dommer over liv og død
- hvad bilder jeg mig ind, at stå og prikke ud: Du lever, I dør - desværre, men kom over det - i morgen når I har fået sprøjten ..

Det kan jeg så ikke og med mit held = 500 katte (jow jow - de er begyndt at hviske og tiske om den skøre kattemor i nr 4) .. LOL

Kommentar
Fra : Natravnen

Dato : 19-06-08 10:53

Dette her kan nok lyde barsk, men lad hende neutralisere nu, hvis I ikke brænder for flere katte.
Det er ikke synd for hende, for en kats moderfølelse opstår først under selve fødslen, ikke før. Det ser man bl.a., når en førstegangsfødende får taget sine killinger ved kejsersnit. Så kan det være mere end svært at få hende til at acceptere killingerne.

Derimod er det synd at tage hendes killinger, når hun har født dem, men vælger du alligevel denne udvej, så lad hende beholde to og ikke kun én killing. De to vil putte og varme hinanden, når mormis ikke er der, vokse op sammen og lege killinge-lege med hinanden.

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 19-06-08 18:41

ja det er da alligevel dejligt med små killinger, uha skulle gerne have taget dem alle hehe :) elsker katte

Kommentar
Fra : bøllebob

Dato : 19-06-08 18:59

Jeg bliver også kaldt skør, fordi jeg simpelthen elsker katte! Det er det eneste rigtigte, Du har gjort: Nemlig at beholde den lille nye.................man må ikke fodre en udsultet tilløber, korrekt..............men hvem kan lade være?
Hilsen Morten (og hans 3 katte)

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 19-06-08 21:08

JA lige præcis - begge mine katte er nogle jeg har taget til mig, den store fordi min mands eks ikke gad den mere, den lille en sårt lille killing jeg fandt i en grøft, som nu er et år og med godt hjem.
Den gamle jeg havde der desværre blev kørt ned, var også en tilløber - lige meget hvor mange dyr jeg har er der altid plads til en mere, især nu hvor vi har købt hus på landet. der vil jeg gerne have en hund - og så en kat mere hehe :)

Kommentar
Fra : Dyreelsker

Dato : 05-07-08 00:38

Du burde tage hende til dyrelægen og få hende undersøgt.
Sådan en lille mis har også ret til et godt liv.
Dyrelægen kan undersøge om hun er chipmærket og hvis hun ikke er synes jeg du skal beholde hende.
Uanset om hun har haft en ejer før så var det en dårlig ejer.
Hvis jeg skulle gætte vil jeg tro at den lille killing havde en mor og nogle søskende men på en eller anden måde er de døde og den lille killing var den eneste overlevende.
(Moderen var højst sansynlig en vildkat).
Jeg tror at grunden til at du kunne komme så tæt på killingen er at den simpelthen har været så sulten at den ville gøre hvad som helst (sådan er katte når de er sultne)

Knuzz fra Dyreelsker

P. S. Håber den lille stakkel får de bedre...