/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / FrontPage / Spørgsmål
10  PARKENSS 1050
Frontpage
Fra : HenrikBo
Vist : 560 gange
50 point
Dato : 10-05-08 10:20

HEJ jeg er ny i frontpage og den driller lidt. jeg har en frontpage 2,1 sikkert en gamme én.

Men jeg vil høre om i ved hvordan man ungår at en baggrundsbillede bliver til flere små billeder altså bare følger rammen.

Hilsen henrik

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 10-05-08 10:36

Citat
Men jeg vil høre om i ved hvordan man ungår at en baggrundsbillede bliver til flere små billeder altså bare følger rammen.

Det kan du kun gøre ved at tilpasse ramme og billede i samme størrelse.

Det vil være nødvendigt at bruge ramme i fast størrelse (ikke %), idet hele "humlen" ved baggrundsbillede er, at det tilpasser sig i "tiles" afhængig af besøgerens skrærmopløsning.

Hvis det er en stor ramme - og som følge deraf stort billede, må du regne med en betydelig loadtid og det er jo ikke hensigtsmæssigt.

Jeg vil foreslå, at du bruger et billede, der egner sig til baggrund (i tiles).
Det kræver lidt eksperimentering.

God pinse

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 10-05-08 23:52

Jeg ved godt det er lidt offtopic, men jeg synes lige jeg vil fortælle dig at frontpage ikke er det bedste program og lave hjemmesider i. Det overholder ikke de internationale standarder og det laver noget kode som ikke kan fortolkes korrekt af andre browsere end IE.

Kommentar
Fra : HenrikBo

Dato : 11-05-08 07:58

Har hørt det før, er der et andet program ikke super dyrt eller måske freeware som er rimeligt nemt at bruge ?

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 11-05-08 08:16

webnoob.

Det er korrekt at FP ikke er den allerbedste webeditor. Men den er den nemmeste for begyndere.

Med tiden - efterhånden, som man bliver bedre - kan man kode sine sider, så de validerer korrekt.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 11-05-08 22:49

dreamweaver er lige så nemt, plus at man lære mere ved IKKE og bruge FrontPage. FrontPage lære en nogle ukorrekte termer og tags, som man så skal ligge fra sig når man går over til en "normal" editor.

HenrikBo, hvis du vil have en gratis en så kan du starte med Stone's WebWriter, som du kan hente her www.webwriter.dk/download.htm, ellers er det Microsoft Visual Web Developer 2005 Express Edition, men den kan jeg kun anbefale hvis du skal kode i asp.net og til dels asp.