/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Tekster til bamse
Fra : Blondutte
Vist : 10806 gange
100 point
Dato : 08-05-08 20:16

Er her nogen som ligger inde med teksterne til
Bamse-s: I kongens have. ???

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 08-05-08 20:22

Bamses venner - Kongens have

Hvor mange somre mon man tælle kan, på en bænk i kongens have.

Fra man er amøbe og til man bli'r en mand, på en bænk i kongens have.

Og hvis man er heldig nok, kommer man der også op, når man er gammel nok til at gå med stok.

Alt det og meget mere det er hvad der sker, på en bænk i kongens have.

Morgenstund og guld-i-mund det hele køre rundt, på en bænk i kongens have.

Giv mig dit hjerte så kysser jeg din mund, på en bænk i kongens have.

Pige vil du med mig gå, alt i verden skal du få, for dig vil jeg male himlen blå.

Alt det og meget mere det er hvad der sker, på en bænk i kongens have.

To pædagoger med strikkesokker på, og en kæmpe børnehave.

Sætter sig ned, sammen med de små, på en bænk i kongens have.

Hov der går min egen søn, bare de nu får nok i løn, for at passe på ham ellers er det synd.

Alt det og meget mere det er hvad der sker, på en bænk i kongens have.

To stewardesser med strutteskørter på, går igennem kongens have.

Vinker til mig, og forsvinder i det blå, på en bænk i kongens have.

Hvorfor kom de denne vej, hvorfor sagde de hej til mig, jeg kendte ikke dem og de kendte ikke mig. Alt det

og meget mere det er hvad der sker på en bænk i kongens have.

Regndråber drypper, månen skinner ned, på en bænk i kongens have.

Så sidder man der, endelig er der fred, på en bænk i kongens have.

Intet gik som det sku' gå, æren kan gud fader få, hvor blev du af du min skønne sommerdag. Alt det og

meget mere det er hvad der sker på en bænk i kongens have.

Alt det og meget mere det er hvad der sker på en bænk i kongens have

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 08-05-08 20:23
Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 08-05-08 22:02

LOOOL Fandme en begavet tekst...på en bænk i Kongens have

Kommentar
Fra : Blondutte

Dato : 08-05-08 22:07

Først en hilsen til HelleBirgitte.

Tusinde tak for hjælpen...det er jeg sørme glad for,, men jeg husker teksten lidt anderledes.....
der hvor han synger:

2 pædagoger..... han synger vist 2 pædagokker.....?

og

2 stewardesser med strutteskørter på... synger han ikke 2 strudseskørter på...??

Og så en hilsen til Klumme:

ja det er meget muligt du har ret, men den er bare så kanon dejlig at lytte til... og så Bamse-s stemme... ja, den er bare så flot og ren....

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 08-05-08 22:32

Jamen bevars... jeg lytter da selv til ham, men jeg må indrømme, at jeg ikke lytter til teksten hehe

Kommentar
Fra : Blondutte

Dato : 08-05-08 22:48

Klumme dog..

kan man lytte uden at lytte til teksten??

det lyder godt nok kryptisk...

Smiler

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-05-08 22:54
Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 08-05-08 22:57

Det kan man da. Hvad lytter du til hvis du hører musik på swahili Når bare det hele swinger og går op i en større enhed, så er det sgu ligemeget hvad de siger...se nu f.eks Bamses "På en bænk i Kongens have". Mage til fordrukkent sludder, skal man da lede længe efter

Kommentar
Fra : Blondutte

Dato : 08-05-08 22:59

Klumme

Du er bare for herlig.....

1-0 til dig....

og godt nytår....

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 08-05-08 23:02

Tak i lige måde.....

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 09-05-08 06:11

Hej igen og selv tak - ja jeg mener også, at Bamse synger pædagokker - men det er vel det man kalder kunstnerisk frihed

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 09-05-08 06:50

Det skal vel rime på sokker

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 09-05-08 06:51

Delvist rime.... Rimeri i hans sange er mere en tilfældighed end bevidst

Kommentar
Fra : Breunski

Dato : 20-05-08 11:37

Det er korrekt med pædagokker og strudseskørter.

Det er ivøvrigt Kim Larsen som har skrevet teksten til sangen, så jeg tror nu rimene er bevidste. Kim Larsen plejer nu ikke at overlade noget til tilfældighederne.

Jeg har indsat den rigtigte tekst herunder:

Hvor mange somre mon man tælle kan
på en bænk i Kongens Have
fra man er amøbe og til man bli'r en mand
på en bænk i Kongens Have
og hvis man er heldig nok kommer man der osse nok
når man er gammel nok til at gå med stok
alt det og meget mer' det er hvad der sker
på en bænk i Kongens Have

Morgenstund har guld i mund det hele kører rundt
på en bænk i Kongens Have
giv mig dit hjerte så kysser jeg din mund
på en bænk i Kongens Have
pige vil du med mig gå alt i verden skal du få
for dig vil jeg male himlen blå
alt det og meget mer' det er hvad der sker
på en bænk i Kongens Have

To pædagokker med strikkesokker på
og en kæmpe børnehave
sætter sig ned sammen med de små
på en bænk i Kongens Have
Hov - der går min egen søn bar' de nu får nok i løn
for at passe på ham ellers er det synd
alt det og meget mer' det er hvad der sker
på en bænk i Kongens Have

To stewardesser med strudseskørter på
går igennem Kongens Have
vinker til mig og forsvinder i det blå
på en bænk i Kongens Have
Hvorfor kom de denne vej hvorfor sa'e de hej til mig
jeg kendte ikke dem og de kendte ikke mig
alt det og meget mer' det er hvad der sker
på en bænk i Kongens Have

Regndråber drypper månen skinner ned
på en bænk i Kongens Have
så sidder man der end'lig er der fred
på en bænk i Kongens Have
intet gik som det sku' gå æren kan Gud Fader få
hvor blev du a' du min skønne sommerda'
alt det og meget mer' det er hvad der sker
på en bænk i Kongens Have

Kommentar
Fra : Lærke93

Dato : 30-05-08 19:09

http://hjem.get2net.dk/Ridder/sang2.htm
Håber du kan bruge det

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 30-05-08 19:21

Hallåå søster stang. Hvad med at vågne lidt op, og deltage i dit eget spørgsmål

Kommentar
Fra : Blondutte

Dato : 31-05-08 10:04

halløjsa Klumme.

jo jo jo, meeeeeeennn,,,??

jeg er nok ikke det skarpeste kniv i skuffen,...

Men jeg kan da godt sige STORT TAK til alle for den gode hjælp jeg har fået her... det har været dejligt for mig at jeg nu kan synge med.... SS

spark mig bare over skinnebenet igen, hvis du savner mere respons fra mig...

fortsat god weekend til alle

KH Blondutte

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 31-05-08 11:01

Jamen du skal da lukke dit sp søde lille veninde, hvis du har fået hvad du bad om (altså herinde på Kandu hehe)

Du betemmer jo selv hvem der skal ha point, men det var Helle der kom først med hele teksten, så det burde være hende der fik dem.

Kommentar
Fra : Blondutte

Dato : 31-05-08 11:46

Til Klumme.

Guuud skal man det???

ander bare ikke hvordan man gør..

Point har jeg heller ikke et pløk forstand på...SS

bon appatit med din budding, hvis du da ikke kommer fra Buddinge??

god weekend

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 31-05-08 12:57

Altså quinder

Under hvert indlæg, bortset fra dit eget, er der en lille box, hvori der står "accepter" - Klik på den box, under det indlæg som du vil give de point, som du har afsat til spørgsmålet. I dette tilfælde 100 point.

Så enkelt er det.... hehehe Jeg tror du tar pis på mig lool du ved sgu godt hvordan man lukker

Jeg er medlem af denne fine gamle klub - Royale Danske Buddingentusiaster- derfor.

Læs vores hjemmeside,http://www.budding.dk/ og du får dig måske en lille griner