/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
kløen
Fra : mikkelberg
Vist : 904 gange
50 point
Dato : 08-05-08 17:57

Er der nogen der kan give et godt råd omkring kløen på huden, klør mest på ryggen, der er intet udslæt at se eller noget steder, men klør vildt

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 08-05-08 18:01

Du skal finde ud af hvorfor kløen kommer, inden du effektivt kan behandle den. Noget med nyt vaskepulver, nyt undertøj, skjorte, solarium osv osv.....

Men du kan symptombehandle med Xylocain 5 % kutanopløsning. Det dulmer kløen

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 08-05-08 18:31

Tør hud. Køb noget fugtighedscreme på apoteket.

Decubal laver faktisk en række glimrende produkter. Også noget specielt til tør hud...

http://www.decubal.dk/mxcms.aspx?itemId=267

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 08-05-08 22:28

Jeg kender mest kløen i fingrene... men jeg har fundet ud af, hvordan jeg får det til at stoppe....

Kommentar
Fra : alka

Dato : 09-05-08 07:08

Prøv at læse om kløe her: http://www.kandu.dk/questionhist.aspx?qid=108826

Ellers skriv kløe i søgerfeltet ude til venstre.

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 09-05-08 08:19

.

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 09-05-08 11:48

det er ret enkelt.
1 decubal som birgitta foreslår.
2 lægen (hvis ovenstående behandling morgen og aften ikke virker i løbet af en uges tid)

har du ingen der kan "nå" for dig, kan du udstyre dig med en påsmører fra matas, eller sætte en svamp fast på en badebørste med skaft.

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 09-05-08 11:49

ps det kan meget vel være dine hår der klør dig, særligt i varmen, så du kunne prøve at få din partner igang med en pincet.

Kommentar
Fra : mikkelberg

Dato : 09-05-08 13:40

Det er sku mig der skal rende og klø hende på især ryggen hele tiden, hun har det for varmt uden på huden,- jeg vil hellere klø hende andre steder, men der klør det ikke.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 09-05-08 14:27

Nåh, det er konen, der kløer..
Men det er da osse dejligt at hjælpe med indsmøring af creme, er det ikke?

--Det er mors dag på søndag, måske skulle du lave en fiks lille kurv med decubal-produkter og en lille blomst til hende?
---Silkeundertøj kan osse være sagen. IKKE kunststof!

I det hele taget er det bedst at bruge ren bomuld og silke inderst inde hvis man har hudproblemer.