/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Ram slots
Fra : cletus
Vist : 516 gange
20 point
Dato : 06-05-08 09:05

Har 2 * 512 kb ram i et bundkort med plads til 4 ram-blokke.
Har købt 2 * 1 mb ram.
Kan det passe at pc'en ikke kan køre med i alt 3 mb ram fordelt på ovenstående måde?

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 06-05-08 09:07

En PC med et 32bits styresystem viser max ca. 3 Gb, du kan godt sætte flere i, men de vil ikke vises.

Kommentar
Fra : myg

Dato : 06-05-08 09:08

Muligvis!
Prøv at eksperimentere med rækkefølgen af blokkene. Jeg ville sætte de største i slot 1 og så videre nedad. Saml de forskellige efter hinanden.

Kommentar
Fra : myg

Dato : 06-05-08 09:09

Nu skriver du ikke hvilke ram det er. Gl. ram sidder i banker og hver bank skal bestå af ens blokke.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 06-05-08 09:09

myg->> Det har ingen betydning i dette sammenhæng.

Kommentar
Fra : myg

Dato : 06-05-08 09:12

peet > Det er jeg nu ikke så sikker på du har ret i. Læg mærke til vi er nede og snakke MegaBite og ikke GigaBite!

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 06-05-08 09:15

Jeg har været PC forhandler/reparatør siden 1984, så jeg ved, hvad jeg snakker om, desuden mener spørger 100% sikkert Gb og ikke Mb.

Kommentar
Fra : cletus

Dato : 06-05-08 09:34

Min fejl. Det er selvfølgelig 512 mb ram der er de gamle blokke og de nye er på 1 gb.

Men lad nu det ligge...har prøvet at sætte de nye i slot 1 og 2 og så de gamle i slot 3 og 4, men når jeg logger på vores server, så går pc'en i stå når den "Indlæser personlige indstillinger".

Når jeg kun har de 2 nye 1 gb-blokke i går det fint.

Men tak for svarene...

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 06-05-08 09:39

Kører bundkortet dual, skal du have blokkene rigtig kombineret, soklerne kører 2 og 2, på mange boards har soklerne forskellig farve 2 og 2, så skal du f.eks. have 2x512Mb i de (orange!) eller anden farve.

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 06-05-08 10:40

Hvilket bundkort har du ?

Se i eller find manualen på nettet, der står hvordan dine RAM kan sættes.

Kommentar
Fra : peque

Dato : 06-05-08 10:53

Tja - Jeg har da set flere bundkort - med 4slots i - hvor 2 hvar til gamle SD-ram og 2 til DDR RAM. HVis det er sådanne et bundjort - KAN der KUN køre RAM i enten SD eller DDR slots. du kan på ingen måde få dem til at køre sammen!

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 06-05-08 11:48

Hvis dine ramslots er forskellig farve så kan du kombinere 512 mb og 1 gb, men hvos ramslottene er samme farve så kan du nok kun have den samme størrelse ram i. Tag dine 512 ram ud og brug kun de to nye, det skulle løse problemet.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 06-05-08 11:48

Når spørgeren skriver mb ,skriver han millibits.
Hvad han mener er jo ikke godt at vide.

Hanskulle skrive hvilket motherboard og hvilken type RAM.

Ellers er svarene jo rent gætteværk.