/ Forside/ Karriere / Offentlige / Told og Skat / Spørgsmål
10  MissXX 893
Ejendomsvurdering, hvad ?
Fra : bjarnefilm
Vist : 554 gange
50 point
Dato : 05-05-08 20:46

I forbindelse med boligkrisen har jeg nogle spørgsmål. I spørgsmålet er hus det samme som lejlighed, villa, bondegård eller sommerhus.

Når et hus skal vurderes, så kommer der en mand ud og kigger på huset. Hvad hedder sådan en? I gamle dage var det en vurderingsmand, men jeg har hørt at det ikke findes mere.

Denne mand (vurderingsmanden) har en liste med, over alle handler i området eller på vejen. Der står 10 år tilbage, hvilke huse der er blevet solgt, på hvilken dato og til hvilken pris. Hvad hedder den liste? Trækker de listen fra computer eller fra tingbogen?

I Københavns region er der central ejendomsvurdering (tror jeg nok). Dem der vurderer huse i København og omegn, hvor har de kontor henne? Jeg har prøvet Sluseholmen 8 og Tagensvej 135, men det var begge steder nitter.

MVH
Bjarne

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 05-05-08 20:58
Kommentar
Fra : Teil

Dato : 05-05-08 20:59
Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 06-05-08 07:00

Dit spørgsmål er jo det rene Kinderæg...

Med lidt held er svaret det også.

Citat
Vurderingsrådene er afskaffede - Told og Skatteregionerne nu 1. instans
Landets 224 vurderingsråd og 27 skyldråd er blevet nedlagt.
I stedet er arbejdet og ansvaret for ejendomsvurderingerne i 1. instans overtaget af Told og Skatteregionerne. Der er dermed ikke længere nogen adskillelse mellem den myndighed, som har ansvaret for vurderingerne, og den myndighed, der skal gennemføre vurderingen.

Citat
Årsreguleringer
Pr. den 1. oktober i året efter det år, hvor den almindelig ejendomsvurdering er gennemført, foretages en ren maskinel regulering af ansættelse af ejendomsværdien, som tager hensyn til prisudviklingen for ejerboliger i det lokale område.

fra: http://www.boligassistancen.dk/Ejendomsvurdering%20nye%20regler.htm

Kommentar
Fra : pk2dk99

Dato : 09-05-08 08:07

Prøve at snak med en ejendom mælger om det. Du få 100 % rigtigt svar.... det koster ikke noget.
Held og lykke