/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Økonomi mellem to studier.
Fra : icedice
Vist : 590 gange
100 point
Dato : 05-05-08 19:24

Hej, jeg bliver færdig som multimediedesigner til juni og skal igang med at læse datamatiker til aug/sep .Dette giver mig et problem med at betale min husleje da jeg ikke har mulighed for at få su/su lån i juli (og muligvis aug alt efter hvornår uddanelsen starter).
Jeg har et fritidsjob som giver 2-3000 om måneden men det kan jeg jo ikke leve for, og jeg har ikke mulighed for at få flere timer dernede. Desuden ville det jo kræve at jeg arbejdede fuldtid 14/5-15-6 for at få fuld løn 1/7 og dette kan jeg ikke da jeg skriver hovedopgave og skal til eksamen i denne periode.
Er der nogen muligheder for at få dagpenge eller lign? Alle forslag er velkomne.

På forhånd tak.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 05-05-08 21:29

Måske kan du selv finde svaret her

http://www.studraadgiv.dk/Default.aspx?ID=223

Ellers ret henvendelse til Studenterrådgivningen her

http://www.studraadgiv.dk/Default.aspx?ID=4

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 05-05-08 22:12

ja, mange kommer i klemme der. Jeg gjorde det måske på en lidt ufin måde, men jeg tog et adgangskursus til DTU (matematik A) som gav mig SU i sommerferien. Jeg fulgte dog kurset som var sjovt og gik til eksamen, men søgte jo altså aldrig ind å DTU....
Måske kan du finde noget tilsvarende?
Det store problem ligger jo faktisk i at selvom man finder et fuldtidsjob i sommeren, ja så kommer pengene bagud, mens su kommer forud. Kan du klare dig eller finde et job med fjortendagsløn, så går det måske?

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 05-05-08 22:14

ps jeg fik tilbudt bistandshjælp da jeg henvete mig til kommunen, men skulle betale det tilbage af min SU i august, så det var jo lige fedt. Det er 7 år siden, måske er reglerne anderledes, men jeg håber du finder inspiration til at være lidt kreativ.

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 05-05-08 22:33

Overvej, at gå til sygeeksamen som mutiemediedesigner, så er du stadig berettiget til su sommeren over

Alle kan jo gå hen og blive syge

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 05-05-08 23:06

Hej med dig.
Vores datter fik supl. bistands hjælp da hun stod i samme situation som dig. Så ta en snak med kommunen. Held og lykke

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 05-05-08 23:08

fik og fik
Man låner i en månedstid...

Kommentar
Fra : klemme2006

Dato : 06-05-08 09:14

Få en snak med banken og lån 4000 indtil du får løn.