/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Default netværk ej slettes
Fra : rydal
Vist : 662 gange
20 point
Dato : 05-05-08 14:41

Jeg har lige fået en ny trådløs router Linksys WRT54GS som jeg har fået sat op konfigureret inkl. sat sikkerhed på. Den optræder også fint på listen over tilgængelige netværk med sikkerhed. Men samtidig optræder der et Default netværk som er uden sikkerhed

Er dette helt normalt? Hvordan kan jeg få fjernet dette Default netværk?? (det dukker op og forsvinder sammen med det sikrede netværk)

mvh. rydal

Kommentar
Fra : Balch

Dato : 05-05-08 14:46

Nu skal jeg ikke gøre mig klog - men mon ikke det er andre netværk du trækker ind - ud over dit eget - mener nemlig at jeg har set det selv når jeg er på min trådløse - men jeg er ikke sikker.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 05-05-08 17:45

hvis du højre klikker på dit trådløse netværks ikon i processlinjen og vælge "Vis trådløse netværk, der er tilgænglige" så får du et vindue frem hvor du kan se alle de tilgænglige netværk, over til venstre er der nogen linjer man kan klikke på, nederst står der "Skift advancerede indstillinger", derinde skal du så klikke på fanebladet "Trådløse netværk" næsten nederst i dette vindue kan du se alle de trådløse netværk du har været på, klik på et af den og klik så på "Fjern" så forsvinder netværket fra listen og alle indstillingerne for det netværk. når du har gjort det så prøve og opdater din "Vis trådløse netværk, der er tilgænglige" -liste og log på dit eget netværk.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 06-05-08 18:12

Default er meget brugt inden for visse routere, som standard SSID.
Det kan som nævnt, være et andet netværk i nærheden, som din maskine kan se. Ejeren/brugeren af dette netværk har ikke ændret sit SSID, og har sikkert heller ikke gjort meget ud af sin sikkerhed.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 06-05-08 18:19

Citat
Default er meget brugt inden for visse routere, som standard SSID

Der må jeg no lige rette dig lidt severino, som standard SSID på routerne i dag er det blevet mere og mere normalt og bruge enten routerens navn eller model.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 06-05-08 20:40

Muligvis Webnoob, men det ændre ikke på ældre modeller, og de få der stadig bruger "default"!

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 06-05-08 20:53

Enig enig severino. Men nu er Linksys WRT54GS ikke en ældre model, så hvis han i stedet for prøvede og resætte routeren og så opdaterede hans netværkslist, så vil der være et SSID der hedder WRT54GS.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 06-05-08 21:09

Puds lige brillerne WebNoob, for hvis du læser spørgsmålet en gang til, så er der tilsyneladende 2 netværker på listen; rydal's netværk og et andet med default!