/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
Hvilket netkort ?
Fra : karina12
Vist : 438 gange
50 point
Dato : 02-03-03 23:59

Hej. Jeg er ved at etablere ADSL-forbindelse og troede, at jeg havde netkort i maskinen. Det har jeg ikke - så hvilket skal jeg købe ? Det er TDC ADSL 256/128 og det er i netværk med 3 maskiner - Jeg har købt D-link router.

På forhånd mange tak.

Med venlig hilsen
KARINA

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 03-03-03 00:16

Du skal bare have et ethernet-netkort......køb det billigste du kan finde, der er så lille forskel på kvaliteten af netkort

Kommentar
Fra : karina12

Dato : 03-03-03 00:24

Er der ikke noget med TCP/IP eller sådan noget ???

Er der jo hamrendee stor forskel på priserne - Er det o.k. at købe det til 107 kr på edbpriser istedet for det til flere tusinde kroner ?

På forhånd tak
KARINA

Accepteret svar
Fra : Uffe29

Modtaget 60 point
Dato : 03-03-03 00:27

jeps......
TCP/IP kører over ethernet........Du kan være heldig at den lokale computerforretning har et til helt ned til 50 kroner

Det sidste jeg købte gav jeg 80 kroner for

Kommentar
Fra : Bofh

Dato : 03-03-03 11:10

Jeg er enig med Uffe, husk dog at det skal være PCI.

/Thomas

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 03-03-03 13:55

ja og 100mb da det jo også skal bruges til dit lokale netværk formoder jeg.

Mvh

Solgaard

Kommentar
Fra : caleb

Dato : 07-03-03 22:56

køb et Realtek rt8138.. det er nok den billigste netkort som der findes. Og understøtter windows 2000 og xp den så du ikke skal til at fikse en driver hver gang du formatere:.. ingen problemer og så understøtter linux den også

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 22-03-03 21:52

Hej karina
Har du fået dit netkort ???
Husk at lukke spørgsmålet

Kommentar
Fra : dkspeedo

Dato : 04-04-03 01:38

Hvis det ikke PCI du skal bruge, så har jeg et ISA kort liggende. FREE

MVH
Dkspeedo

Tæt på Helsingør

Kommentar
Fra : karina12

Dato : 06-04-03 14:58

Hej med jer.

Jeg troede, at jeg havde lukket spørgsmålet - Men det har jeg måske ikke ??

Jeg kan vist ikke helt finde ud af dette system.

Jeg har købt et netkort og det er sat i, det er dog ikke afprøvet, da jeg har store problemer med routeren. D-link - Der er ikke forbindelse, når routeren kobles på - Underligt. Jeg har ikke haft så meget tid til at tjekke op på det - endnu. Så min tålmodighed er sat lidt på prøve !!!

Forsøger at finde problemet i den kommende uge. Det er vist både noget med at kablet kan vende to forskellige veje o.s.v.

Mange hilsner
KARINA

Godkendelse af svar
Fra : karina12

Dato : 06-04-03 15:01

Tak for svaret Uffe29.

Mange hilsner
KARINA

Kommentar
Fra : karina12

Dato : 06-04-03 15:02

Tak til alle for alle komtarer - Det giver energi til at komme videre med problemet.

Karina

Kommentar
Fra : karina12

Dato : 06-04-03 15:03

Tak til alle for alle kommentarer - Det giver energi til at komme videre med problemet.

Karina