/ Forside/ Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 510
Mit internet smider mig af!
Fra : tbayh
Vist : 588 gange
113 point
Dato : 03-05-08 18:01

Jeg har Cybercity og faktisk aldrig uden problemer. Men de sidste par dage er jeg blevet smidt af hver 2 minut hvorpå jeg efter 1 minut kan komme på igen. Hele fredag aften kunne jeg dog ikke komme på overhovedet. Ringede til kundeservice, ventede 45 minutter hvorpå jeg fik en konsulent. Han kunne fortælle at der slet ikke var forbindelse, men på dette tidspunkt var jeg på nettet. Dette forstod han ikke. Men det hoppede af flere gange under vores samtale. Han spurgte hvilken router jeg havde og jeg fortalte ham nummeret på den. Det var jo Cybercitys router. Han lød forbavset og sagde at denne router forlængst var udgået og han derfor ville sende en ny. Jeg spurgte om de ikke kunne have gjort det da jeg fik de nye. Det kan sgu da ikke passe at JEG skal holde styr på Cybercity. Det er er sgu da dem!!! Dette kunne han godt forstå, men den sagkyndige mand, anede ikke mere om netværk og computer relaterede sager end mig. ( Hvorfor sidder han så som konsulent? )
På deres kundetelefon siger de at de har problemer i midtjylland. Men jeg bor i østjylland ved Randers.
Kender i til problemet eller sidder i den samme som jeg?

Accepteret svar
Fra : peque

Modtaget 123 point
Dato : 03-05-08 18:48

Tja det sidste jeg har hørt er - at idag var jeg ude og skulle installere Cybercity for nogle venner hvor forbindelsen kom på igår.

MEN intet hul igennem, og det endte med efter at have udraderet den stakkels konsulent med spørgsmål - blev jeg sendt videre til Cybercity's tekniske support supportafdeling.De har simpelthen et teknisk support - til det de normalt ikke kan finde ud af. Dem der sidder i deres support er skoleelever mm som ikke har et klap mere forstand på netværk og lign - end andre alm. mennesker har - de læser bare op fra en skærm.

Men konkret - løsningen på problemet er følgende. Den server der styrer deres tilmeldinger inkl DHCP adresser mm - er gået ned. Derfor er der nok ikke rigtig noget der virker efter kl.21 hvor de FORVENTER at denne server er oppe igen. Dette er ikke en planlagt operation, men i mine tanker er det noget underligt de ikke kører et redundant system, således at der er en anden server der tager over i sådanne tilfælde. Men nej - det er der ikke, og man har heller ikke et image liggende i en VMware-server - således at man kan starte dette op i disse tilfælde. Hvis jeg havde lavet et lignende nummer i mit hverdagsarbejde som systemadministrator - så havde jeg sgu nok ikke job særlig længe!

Men det skulle ordne sig efter kl.21 ifølge teknisk support supportafdeling

Kommentar
Fra : tbayh

Dato : 03-05-08 19:18

Tusind tak for dit svar. Det er da rart at vide det ikke kun er mig som har problemer. Og du har fuldstændig ret mht. et image på en VMware-server. Det er utroligt at et firma som Cybercity har udeladt dette. Men vil da lige indskyde at det faktisk var tekniske support afdeling jeg havde fat i. Og det tydede altså også på det var en studerende. Ihvertfald kunne han intet fortælle. men rart at vide det løser sig efter kl 21

Kommentar
Fra : peque

Dato : 03-05-08 19:24

med hensyn til deres support:

Det var såmænd kun fordi jeg (heldighvis) har en evne til at syntes det er multisjovt - at køre nogle supportere rundt i manegen, netop fordi det er nogle skoleknægte ( uden at de skal stoppe på job pga depression eller lign)
Men eftersom jeg kunne det - fik jeg lov til at snakke med nogle teknikere på et højere plan - således at man kan få et ærligt svar istedet for.
Hvis ikke det virker efter kl.21 skal du oprette en fejlrapport på dit problem!

Godkendelse af svar
Fra : tbayh

Dato : 12-06-08 13:48

Tak for svaret peque.

Kommentar
Fra : peque

Dato : 12-06-08 14:03

Håber du har fået løst dit problem - Det kører hos mine venner