/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Fjernelse af skrædderkridt
Fra : persens
Vist : 1917 gange
20 point
Dato : 03-05-08 09:35

Mit køkken er netop blevet tapetseret (med væv) og derefer malet (gråt).
Jeg har brugt skrædderkridt til at optegne et mønster på væggen.
Hvordan fjerner jeg resterne af kridtet (som er rødt) ??
Jeg har prøvet med en klud og lunkent vand, men ikke alt er væk.

Nogen, der har et tip ??

Mønstermaleren

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 03-05-08 09:38

viskelæder måske??

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 03-05-08 09:43

En børste

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 03-05-08 09:49

børste med støvsuger.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 03-05-08 09:54

prøv at komme lidt sæbe i vandet. Ikke sulfo men sæbespåner (eller håndsæbe) det hjælper til at opslemme partiklerne fra kridtet.
Det er næppe rigtig skrædderkridt med den farve. Det rigtige er sammenpresset hvidt talkum , som kan børstes af.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 03-05-08 10:57

Du skulle nok have sparet det lunkne vand. Det tørre skrædderkridt skulle kunne børstes af, det er muligt det stadivæk kan som Teil siger.
Hvis det er kridt og du blander med vand, så er det det samme resultat som at kalke.