/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Adapter
Fra : Connie.du
Vist : 611 gange
99 point
Dato : 01-05-08 13:54

Hej... Jeg har købt en føntørre i usa men fandt ud af at det er en anden slags stik der er på. hvor finder jeg en adapter der kan bruges ?? Stikket er med 2 firkantede stik (hvor vores er runde).
og hvor køber man sådanne en..

Med Venlig Hilsen Connie.du

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 01-05-08 13:59

Kan du ikke, da din usa apparat kører på 110 V

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-05-08 14:05

hvis det nu alligevel er en føntørrer på >>>>220v<<<< så kan du få nogen til at skifte det stik til et alm. DK stik.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 01-05-08 15:36

Sådan en adapter kan du købe hos Thansen.
Jeg har selv købt en da jeg fik en netdel med 2 stk plade ben fra Østen.
Den koster så lidt, så man tror det er løgn.

Med venlig hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 02-05-08 05:58

som der står skrivet så bruger USA 110V 60Hz og i danmark bruger vi 230V 50Hz
det ville være som at sætte "400V" til dit fjernsyn hvis du bare bruger et adapterstik(rejsestik)
du skal finde ud af hvor mange Watt din hårtørre er på og om den med en swits kan stiles om til 230V det er dog sjælendt at en hårtørre kan det
kan den ikke det skal du bruge en "transformer" adapter det går fra 110V til 230V
http://www.wr.dk/shop/tilbehoer/netdele_adaptere/110v_230v_ac_omstillere_73_da/

så evt køb en ny dansk hårtørre

Kommentar
Fra : kj

Dato : 02-05-08 10:50

Hvis det er en 230V, så klip ledningen over, og sæt et "dansk" stik på. Ganske som man gør med en lampe.